Anonym (Dejterskan) skrev 2024-10-11 17:08:29 följande:
Förväntningar vid dejt?
Jag är 44 och har varit gift i 20 år innan det tog slut i somras. Efter att ha gått runt och deppat sedan dess och mest tyckt synd om mig själv tänkte jag att det skulle vara dags att ta tag i det här med dejting igen. (Jaja, jag ska erkänna, min bästa väninna har tjatat på mig också att jag måste rycka upp mig)
Det var som sagt längesedan jag dejtade men i morgon kväll har det blivit dags för att bege sig ut i den djungeln igen. Vad brukar det finnas för förväntningar hos männen? Kyssar? Ligga? Hur mycket behöver jag snygga till mig? Bära push-up? Behöver jag raka min fitta?
Mina egna förväntningar är lågt ställda. Är mest glad för att någon velat få ut mig på dejt och jag hoppas mest på god mat, att han är trevlig och sedan får det bli en bonus om det blir sex. Lite så känner jag.
Nu lite visdomsord baserat på egna erfarenheter privat och yrkesrelaterade men också inte minst erfarenheter singel väninnor delat med mig.
20 år är en lång tid så viktigt att allt får
landa nu och att du själv hittar en avslappnad inställning till din fortsättning, hitta sig själv som det så fint heter. Du kommer att få många råd och det är alltid bra men det viktigaste arbetet gör du själv nämligen fattar dina egna beslut.
Så till tipsen. Sätt inte för snäva ramar kring målet med ditt dejtande, follow the flow och ha en avslappnad attityd. Tänk spännande möten, nyfikenhet, glädje och framförallt passa på att leva ut rejält och sträva efter att hålla kontakten med intressanta dejter för framtida behov. Var rak med vad du vill redan innan dejt, nyrakad fitta är att föredra och ett open mindset.
Men? tänk på att det är du som sätter gränser och ett nej är ett nej om inte kemin skulle infinna sig. Meddela förtrolig väninna vem du skall träffa och se även till att din dejt vet att din väninna vet (gör det lite subtil) Om möjligt se till att ha sex hemma hellre än att besöka nya personer på deras planhalva, rent säkerhetstänk om man är kvinna i dagens läge.
När jag själv dejtat har jag som man spelat ned mina förväntningar men 8/10 dejter lett till kyssar och sex.
Klart att push up och ett par läckra stay ups kan krydda många mäns fantasier kring vad som kan hända efter desserten ;)