• Anonym (Dejterskan)

Förväntningar vid dejt?

Jag är 44 och har varit gift i 20 år innan det tog slut i somras. Efter att ha gått runt och deppat sedan dess och mest tyckt synd om mig själv tänkte jag att det skulle vara dags att ta tag i det här med dejting igen. (Jaja, jag ska erkänna, min bästa väninna har tjatat på mig också att jag måste rycka upp mig)

Det var som sagt längesedan jag dejtade men i morgon kväll har det blivit dags för att bege sig ut i den djungeln igen. Vad brukar det finnas för förväntningar hos männen? Kyssar? Ligga? Hur mycket behöver jag snygga till mig? Bära push-up? Behöver jag raka min fitta? 

Mina egna förväntningar är lågt ställda. Är mest glad för att någon velat få ut mig på dejt och jag hoppas mest på god mat, att han är trevlig och sedan får det bli en bonus om det blir sex. Lite så känner jag.

• Svar på tråden Förväntningar vid dejt?
  • Lazzi

Va dig själv bara klä bara upp dig om de känns rätt 

• Anonym (?)

På dejterna jag var på som singel så var jag alltid fullt fixad. Känner mig finare om jag t ex är rakad

• Anonym (Kalle)

Vissa män förväntar sig säkert att ligga. Men den relevanta frågan är vad du förväntar dig och vad vill du uppnå? Inget fel att ligga om du vill men ha inte högre förväntningar än att det handlar just om att ligga. Men vill du bara ha sex med någon som verkligen ser dig som en kvinna att ha en relation med så är det kanske smartare att vänta med sex.
    Klä dig snyggt, visa upp det du vill visa upp för att attrahera men undvik slampigt om det inte bara är sex du är ute efter. Många uppskattar rakat men för mig skulle det inte vara jätteviktigt. 

• Anonym (Bizz)

Att ligga på första dejten är inte att rekommendera om du är ute efter en relation.

• Anonym (Arne)

En rakning av muffen och en schyst make up förväntas. Om tycke uppstår så lite hångel kan väl säkert förväntas?  Visakort kan lämnas hemma.

• Anonym (Lisa)

Jag var 34 när jag började dejta  och jag rakade ingenting. Blev lite komiskt eftersom jag träffade Mr Right och på tredje dejten blev det aktuellt med sex. Sprang in på toa och akutrakade armhålorna, men skippade allt annat. Vi är sambo och har barn nu. så jag tror att om det är rätt, så spelar lite hår här eller där ingen roll. 

Jag gillar att klä mig som jag brukar på dejt; t shirt, kofta  och jeans. Ville träffa nån som tycker att jag duger för min person. Att ses över en öl har känts lagom och om det är trevligt kan man beställa lite mat också

• Anonym (J)

Ligg inte det flesta du gör är mitt tips om du vill undvika oseriösa män som utnyttjar.

• Anonym (Arne)
    Anonym (J) skrev 2024-10-11 18:20:54 följande:

Ligg inte det flesta du gör är mitt tips om du vill undvika oseriösa män som utnyttjar.

Vad är det som får dig att tro att inga eller få kvinnor behöver få ligga utan tankar på framtid? Offertaktiken har aldrig hjälpt någon kvinna någonsin.TS kanske behöver få ligga hon med.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Dejterskan) skrev 2024-10-11 17:08:29 följande:
    Förväntningar vid dejt?

Jag är 44 och har varit gift i 20 år innan det tog slut i somras. Efter att ha gått runt och deppat sedan dess och mest tyckt synd om mig själv tänkte jag att det skulle vara dags att ta tag i det här med dejting igen. (Jaja, jag ska erkänna, min bästa väninna har tjatat på mig också att jag måste rycka upp mig)

Det var som sagt längesedan jag dejtade men i morgon kväll har det blivit dags för att bege sig ut i den djungeln igen. Vad brukar det finnas för förväntningar hos männen? Kyssar? Ligga? Hur mycket behöver jag snygga till mig? Bära push-up? Behöver jag raka min fitta? 

Mina egna förväntningar är lågt ställda. Är mest glad för att någon velat få ut mig på dejt och jag hoppas mest på god mat, att han är trevlig och sedan får det bli en bonus om det blir sex. Lite så känner jag.

Vad vill du? 
    Vill du ens dejta?
    Vad spelar det för roll om din kompis tycker att du ska rycka upp dig?
    Varför ha så bråttom?
    Vill du kyssas? Gör det då.
    Vill du ligga? Gör det då.
    Fixa till dig så mycket/lite du vill, inte vad du tror någon annan vill se.
    Push-up? Ja, om du vill.
    Raka dig? Ja, om du vill.

De enda förväntningarna du ska bry dig om inför dejten är dina egna.
    Va dig själv.

Lycka till!
  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Arne) skrev 2024-10-11 19:08:06 följande:
    Vad är det som får dig att tro att inga eller få kvinnor behöver få ligga utan tankar på framtid? Offertaktiken har aldrig hjälpt någon kvinna någonsin.TS kanske behöver få ligga hon med.
    Nej men är hon ockå oseriös så knulla på bara. 
    Själv tycker jag att sånt beteende är äckligt.
  • Anonym (Terapeuten)
    Anonym (Dejterskan) skrev 2024-10-11 17:08:29 följande:
    Förväntningar vid dejt?

Nu lite visdomsord baserat på egna erfarenheter privat och yrkesrelaterade men också inte minst erfarenheter singel väninnor delat med mig.

20 år är en lång tid så viktigt att allt får
    landa nu och att du själv hittar en avslappnad inställning till din fortsättning, hitta sig själv som det så fint heter. Du kommer att få många råd och det är alltid bra men det viktigaste arbetet gör du själv nämligen fattar dina egna beslut.

Så till tipsen. Sätt inte för snäva ramar kring målet med ditt dejtande,  follow the flow och ha en avslappnad attityd. Tänk spännande möten, nyfikenhet, glädje och framförallt passa på att leva ut rejält och sträva efter att hålla kontakten med intressanta dejter för framtida behov. Var rak med vad du vill redan innan dejt, nyrakad fitta är att föredra och ett open mindset.

Men? tänk på att det är du som sätter gränser och ett nej är ett nej om inte kemin skulle infinna sig. Meddela förtrolig väninna vem du skall träffa och se även till att din dejt vet att din väninna vet (gör det lite subtil) Om möjligt se till att ha sex hemma hellre än att besöka nya personer på deras planhalva, rent säkerhetstänk om man är kvinna i dagens läge.

När jag själv dejtat har jag som man spelat ned mina förväntningar men 8/10 dejter lett till kyssar och sex.

Klart att push up och ett par läckra stay ups kan krydda många mäns fantasier kring vad som kan hända efter desserten ;)

• Anonym (Göran.)

Intressant frågeställning. 

jag var ung när jag träffade barnens mamma. 

jag var 21 hon var 18.  

vi hade inte så stor erfarenhet av andra relationer. Vi var ihop i 11 år. 

nu har jag varit tillsammans med en kvinna i 18 år. Vi träffades på nätet. 

Vi träffades hemma hos mig. Hon sov över hela helgen. 

vi tog det lugnt.  Vi hade pratat i telefon i en hel vecka varje dag.  

jag förväntade mig inte sex första gången. 

Veckan som gick efter att vi träffats pratade vi också i telefon. Sen träffades vi igen och då hade vi sex. 

ta det lugnt första träffen. Avvakta känn in vad det är för en kille. 

Svar på tråden Förväntningar vid dejt?