• Anonym (Xbox)

Tips på TV-spel för XBOX?

Jag vill ha alla tips som finns och som är värt att lägga pengar på! Gillar mest äventyr/action men skulle vara kul med ett skräckspel också. 

Dessa har jag: 
    - Hogwarts Legacy 
    - Tomb Raider 2013 
    - Shadow of the Tomb Raider 2018 
    - Rise of the Tomb Raider 2015
    - Spyro The Reignited Trilogy 
    - The Sims 4 + extra packs

Skulle vilja ha något som liknar Tomb Raider eller typ Hogwarts Legacy. Men är öppen för förslag. 

• Svar på tråden Tips på TV-spel för XBOX?
  • Häegertz

Att du inte provar att abonnera på ett GamePass under en månad? Du får tillgång till en hel drös olika spel för en dryg tvåhundring. Helt klart prisvärt och du får tillfälle att prova en massa spel du kanske inte hade spelat annars.

• Häegertz

Men glömde rekommendationen. Diablo 4 har gått varmt här hemma det senaste året, och för mig är det sjukt prisvärt, men vi är alla olika.

• Aniiee

Håller med om att du kanske skulle köpa ett game pass (ultimate, så ingår EA också) Jag spelar mest RPG och Action/Adventure, ett och annat strategi- och kortspel. Jag rekommenderar ALLA de här spelen:

Mass Effect Legendary edition, Mass Effect Andromeda och alla tre Dragon Age (för jag är en sucker för BioWare... och Dragon Age Veilguard kommer snart)

A Little To the Left
    A Plague Tale
    A Way Out
    Alice Madness Returns
    Ark Survival Ascended
    Assassin's Creed Origins, Odyssey och Valhalla (nåja.. 1-4 är bättre, men de ligger inte på game pass)

Batman Arkham Knight
    Broken Age
    Brothers: A Tale of Two Sons

Celeste
    Chants of Sennaar
    Citizen Sleeper
    Control
    Crash Bandicoot N-Sane trilogy
    Crysis 1-3

Dante's Inferno
    Darkest Dungeon
    Dead Cell
    Dead Space 1-3
    Dungeons of Hinterberg

Fable (1, kanske 2-3)
    Fallout New Vegas
    Fe
    Frostpunk

Gears of War 1-3
    Generation Zero
    Grim Fandango
    GRIS

Hellblade: Senua's sacrifice och Senua's Saga
    Have a nice death
    Hollow Knight

Immortals Fenyx Rising
    Inscryption

Legend of Mana
    Lies of P

Mirror's Edge
    Monster Sanctuary

Ni no Kuni 1 och 2
    No man's sky
    No more heroes 3

Octopath traveler
    Ori and the blind forest

Pentiment
    Persona 3 Reload

Sea of solitude
    Spiritfarer
    Star Wars Fallen Order

Stopp, stopp.... Mina ägg blir kalla.

Slänger in Kingdom Hearts också. För.... Kingdom Hearts. Men det ligger inte på Game Pass.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Xbox)
    Häegertz skrev 2024-10-11 16:35:03 följande:

Att du inte provar att abonnera på ett GamePass under en månad? Du får tillgång till en hel drös olika spel för en dryg tvåhundring. Helt klart prisvärt och du får tillfälle att prova en massa spel du kanske inte hade spelat annars.

Går det av avsluta GamePass när som helst? Jag köper alla mina spel via microsoft store eftersom jag har cd-lös konsol och dom har ju alltid massa erbjudanden och rea på massa spel! Så har kommit rätt billigt undan ändå men man vill ju helst lägga pengar på nått som man sen spelar. 
  • Anonym (Xbox)
    Aniiee skrev 2024-10-11 19:48:17 följande:

Håller med om att du kanske skulle köpa ett game pass (ultimate, så ingår EA också) Jag spelar mest RPG och Action/Adventure, ett och annat strategi- och kortspel. Jag rekommenderar ALLA de här spelen:

Mass Effect Legendary edition, Mass Effect Andromeda och alla tre Dragon Age (för jag är en sucker för BioWare... och Dragon Age Veilguard kommer snart)

A Little To the Left
    A Plague Tale
    A Way Out
    Alice Madness Returns
    Ark Survival Ascended
    Assassin's Creed Origins, Odyssey och Valhalla (nåja.. 1-4 är bättre, men de ligger inte på game pass)

Batman Arkham Knight
    Broken Age
    Brothers: A Tale of Two Sons

Celeste
    Chants of Sennaar
    Citizen Sleeper
    Control
    Crash Bandicoot N-Sane trilogy
    Crysis 1-3

Dante's Inferno
    Darkest Dungeon
    Dead Cell
    Dead Space 1-3
    Dungeons of Hinterberg

Fable (1, kanske 2-3)
    Fallout New Vegas
    Fe
    Frostpunk

Gears of War 1-3
    Generation Zero
    Grim Fandango
    GRIS

Hellblade: Senua's sacrifice och Senua's Saga
    Have a nice death
    Hollow Knight

Immortals Fenyx Rising
    Inscryption

Legend of Mana
    Lies of P

Mirror's Edge
    Monster Sanctuary

Ni no Kuni 1 och 2
    No man's sky
    No more heroes 3

Octopath traveler
    Ori and the blind forest

Pentiment
    Persona 3 Reload

Sea of solitude
    Spiritfarer
    Star Wars Fallen Order

Stopp, stopp.... Mina ägg blir kalla.

Slänger in Kingdom Hearts också. För.... Kingdom Hearts. Men det ligger inte på Game Pass.

Jävlar vilken lista! Tack så mycket. Ska kolla upp dessa. Har bara spelat A Way Out någon gång hos min kusin och sen hade jag Assasins Creed Brotherhood på mitt gamla xbox 360. Tyckte det var rätt kul och lite det jag söker. Men hade lite svårt att hänga med i handlingen. Man hoppade ju typ mellan nutid och dåtid? 
  • Aniiee
    Anonym (Xbox) skrev 2024-10-11 20:02:08 följande:
    Går det av avsluta GamePass när som helst? Jag köper alla mina spel via microsoft store eftersom jag har cd-lös konsol och dom har ju alltid massa erbjudanden och rea på massa spel! Så har kommit rätt billigt undan ändå men man vill ju helst lägga pengar på nått som man sen spelar. 
    Ja, det kan du göra, eller så köper du ett presentkort på en eller tre månader så behöver du inte ens starta en prenumeration och riskera att glömma avsluta.
  • Aniiee
    Anonym (Xbox) skrev 2024-10-11 20:13:05 följande:
    Jävlar vilken lista! Tack så mycket. Ska kolla upp dessa. Har bara spelat A Way Out någon gång hos min kusin och sen hade jag Assasins Creed Brotherhood på mitt gamla xbox 360. Tyckte det var rätt kul och lite det jag söker. Men hade lite svårt att hänga med i handlingen. Man hoppade ju typ mellan nutid och dåtid? 
    Jag kan dra resten (T-Z) också, om du vill, nu när jag ätit.
Svar på tråden Tips på TV-spel för XBOX?