• Anonym (Kv)

Florida

Florida?
    är det väldigt dyrt att leva i Florida?
    vi har planer på att åka till Miami Beach, är det lätt att ta sig runt även om man inte har bil? Ngn som varit där och kan berätta? Är det ett resmål som ni kan rekommendera? Jag och två av mina barn ska åka som är 10 och 14 år.

• Svar på tråden Florida
  • FtS70

Miami är fantastiskt och inte särskilt dyrt. Det är mer Karibien än USA, öppen atmosfär och öppna människor. Sep-okt måste undvikas till varje pris p g a orkaner, juni-aug är svinvarmt, feb-maj underbart. Har haft med mig barnbarnen sedan de var sju, åtta år. De älskar stränderna, maten, bilarna, utflykterna. 

• Anonym (4545)

Inte särskilt dyrt?
    Var bor du då i Miami?

• jlhm

Bil är mer eller mindre tvunget att ha om du nu inte planerar att stanna på hotellet och närliggande områden.
    Uber/Lyft kan vara ett alternativ om ni vill göra några enstaka utflykter. 

• Anonym (Kv)

Miami Beach.. ok så tvunget med bil? men har dock fattat det som att det ska vara bra med bussförbindelse eller är det så?

• Anonym (Johan)

Bil är ett måste!

• jlhm
    Anonym (Kv) skrev 2024-10-11 21:58:52 följande:

Miami Beach.. ok så tvunget med bil? men har dock fattat det som att det ska vara bra med bussförbindelse eller är det så?

Klart ni kan åka buss men klientelet på bussen kanske inte alla gånger är något man vill ha i närheten.
Svar på tråden Florida