• Anonym (Glenn)

Lever du med ditt livs kärlek?

Ja?
    Nej? 
    Vet inte? 
    Varför? 

• Svar på tråden Lever du med ditt livs kärlek?
  • Anonym (Zazza)

En av dem i alla fall. Man vet ju aldrig vad framtiden ger. 

• Anonym (Kvinna ...)

Definitivt och skulle det inte vara "vi" längre oavsett anledning skulle jag leva ensam resten av mitt liv.

• Anonym (Jag)

Ja, det gör jag, han är min tvillingsjäl, gifta i snart 25 år.

• Anonym (Haha)

Nej,existerar inte för alla.

• Anonym (Helene)

Det där är ju omöjligt att svara på. 
    Hur vet man? 

• Anonym (Glenn)
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-09 20:27:08 följande:

Nej,existerar inte för alla.

Aldrig upplevt stark kärlek? 
  • Anonym

Nej. Men jag trodde det när jag var yngre.
    Roligt att du kallar dig Glenn
    Jag ville hoppa i säng (och vara otrogen) med en som hette Glenn

• Anonym (Haha)
    Anonym (Glenn) skrev 2024-10-09 20:39:45 följande:
    Aldrig upplevt stark kärlek? 
    Kanske några gånger,men inget hållbart.Finns inga garantier.
  • Anonym (Haha)

Vissa träffar sitt livs kärlek flera gånger i livet,jag kan inte ens hitta min ena strumpa.

• Florali

Nej, inte längre tyvärr. Men i allafall tills döden skillde oss åt.
    Men jag har kärlek i mitt liv nu också och är så tacksam för det.

• MammaTillDansband

Ja, det gör jag. När jag läste trådrubriken högt för min man svarade han samma, så det verkar som om vi är överens.

Och hur du vet? Det vet du. Och om du inte vet, eller känner dig osäker, så är det antagligen inte ditt livs kärlek. 
    Men allt kan inte vara den stora kärleken heller, och det är inte att begära. Livet är förhoppningsvis långt, och i brist på Mr Right, är Mr Right Now ett bra sällskap.

• Anonym (Glenn)
    MammaTillDansband skrev 2024-10-09 21:39:39 följande:

Ja, det gör jag. När jag läste trådrubriken högt för min man svarade han samma, så det verkar som om vi är överens.

Och hur du vet? Det vet du. Och om du inte vet, eller känner dig osäker, så är det antagligen inte ditt livs kärlek. 
    Men allt kan inte vara den stora kärleken heller, och det är inte att begära. Livet är förhoppningsvis långt, och i brist på Mr Right, är Mr Right Now ett bra sällskap.

Visste ni direkt eller visade det sig? 

Gillar ditt sista stycke. Man kan ju också ha förlorat sitt livs kärlek, inte ska man spendera resten av sitt liv ensam för det. Sen kanske man också trodde någon var ens livs kärlek också dök någon annan upp som visade sig vara det istället. 

• MammaTillDansband

Vi visste det direkt, båda två. Det var ungefär som ett blixtnedslag i huvudet! Och vi var inga naiva kids direkt, vi var ordentligt vuxna båda två, som levt i andra relationer tidigare i våra liv. Det fanns att jämföra med.

Jag tänker mig att allt är inte Den Stora Kärleken, men det är OK, det också.

• Anonym (Betty)

Ja!
    Valde varann i hyfsat ung ålder och har gjort flera gånger sen dess. 
    Men jag har ett väldigt pragmatiskt synsätt,  saker händer. Ingen vet någonting om morgondagen. 

• Anonym (Haha)

Har vetat sen jag var 18 år att det inte finns något hållbart för mig.Och det var sant!Dessutom har jag alltid egentligen velat bo själv(förutom då när jag ville bara säga bilda familj).Och sen levde jag i flera år med en egoistis idiot.Nu ensam igen sedan flera år,tack livet.

• Anonym (Saija)

Vi ses och ligger. vi har våra liv redan men klart vi älskar varandr. det kommer vi alltid göra. Vi är samma själ i två kroppar 

• Eurydike

Jag lever med mig själv, så det hoppas jag inte att jag gör. Lever med mitt livs kärlek, alltså.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Haha) skrev 2024-10-09 21:13:52 följande:

Vissa träffar sitt livs kärlek flera gånger i livet,jag kan inte ens hitta min ena strumpa.

Skrattande
Svar på tråden Lever du med ditt livs kärlek?