• Anonym (Arg)

Andra skjutningen på mindre än en vecka

Nu har det inträffat en skjutning till inne i en galleria på mindre en än vecka. 

Folk som blivit skräckslagna. Jag valde för ett år sedan att flytta från Stockholm ut på landet där mina närmaste grannar är hästar. Jag ville bort från eländet. 

Känner sig inte folk otrygga med detta? Jag vågar knappt gå in i gallerior längre. 

Borde inte Sverige ta detta på mer allvar, det är barn som skjutit och är inblandade. 

Varför gör samhället inte mer, det här är inte okej. Tycker ni folk borde demonstrera? 

• Svar på tråden Andra skjutningen på mindre än en vecka
  • Anonym (M)

Ingen vågar ta i frågan för detta är så sjukt stigmatiserat i Sverige. Samma med haveriet kring Northvolt nu.. 

• Anonym (Arne)

Eländet började när vi började kalla problem för utmaningar.

• Anonym (Arg)
    Anonym (Arne) skrev 2024-10-09 19:13:01 följande:

Eländet började när vi började kalla problem för utmaningar.

Ingen kan väl vara nöjd med skottlossningar i gallerior dagtid när folk typ äter lunch?, 
  • Anonym (Luttrad)

Jag är så pass luttrad av att ha bott både utomlands och i övrigt i Stockholm, att jag faktiskt först tänkte att det var småglin med smällare.

• Anonym (Arne)
    Anonym (Arg) skrev 2024-10-09 19:19:29 följande:
    Ingen kan väl vara nöjd med skottlossningar i gallerior dagtid när folk typ äter lunch?, 
    Var ju knappast det jag skrev.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-10-09 19:51:55 följande:

Jag är så pass luttrad av att ha bott både utomlands och i övrigt i Stockholm, att jag faktiskt först tänkte att det var småglin med smällare.

Menar du att det är något bra?? Tänk om det är någon som bara fått någon knäpp och bara står och skjuter hej vilt och du flyr inte för att det nog bara är en smällare 
  • Anonym (Luttrad)
    Anonym (Arg) skrev 2024-10-09 20:05:24 följande:
    Menar du att det är något bra?? Tänk om det är någon som bara fått någon knäpp och bara står och skjuter hej vilt och du flyr inte för att det nog bara är en smällare 
    Sa jag det?

Två skott med ett litet mellanrum är något helt annat än en som står och skjuter hej vilt. Olika situationer, olika reaktioner, och jag har varit med om flertalet av bådadera, inklusive att det bara var småglin med smällare. När någon tömmer ett helt magasin på 12 sekunder har vi en helt annan situation än när någon försöker sig på en avrättning av en specifik person med två skott. Det senare leder i princip aldrig till att någon annan blir beskjuten, det förra riskerar många människor att hamna i skottgluggen, då skjutningarna har olika syften.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-10-09 20:16:35 följande:
    Sa jag det?

Två skott med ett litet mellanrum är något helt annat än en som står och skjuter hej vilt. Olika situationer, olika reaktioner, och jag har varit med om flertalet av bådadera, inklusive att det bara var småglin med smällare. När någon tömmer ett helt magasin på 12 sekunder har vi en helt annan situation än när någon försöker sig på en avrättning av en specifik person med två skott. Det senare leder i princip aldrig till att någon annan blir beskjuten, det förra riskerar många människor att hamna i skottgluggen, då skjutningarna har olika syften.
    Och du står och lyssnar på detta när du står och hör skott när du står med små barn i händerna i en galleria? reaktionen är liksom inte vi springer, vi gömmer oss, vi kastar oss på marken utan du står bara och analyserar? 
  • Anonym (Sol)

Tycker det är vidrig utveckling i vårt land. Och ännu värre är det att ett BARN går in och skjuter oskyldiga människor i deras HEM när de sover. För att de har samma namn som en kriminell, är avlägsen släkting eller helt enkelt bor granne med en avlägsen släkting till en kriminell och tonåringen inte klarat av att ta reda på hur man läser av lägenhetsnummer. 

• Anonym (Arg)
    Anonym (Sol) skrev 2024-10-09 20:30:01 följande:

Tycker det är vidrig utveckling i vårt land. Och ännu värre är det att ett BARN går in och skjuter oskyldiga människor i deras HEM när de sover. För att de har samma namn som en kriminell, är avlägsen släkting eller helt enkelt bor granne med en avlägsen släkting till en kriminell och tonåringen inte klarat av att ta reda på hur man läser av lägenhetsnummer. 

Ja idag riskerar folk att bli skjutna lite random in i sina fönstren... eller att man spränger att trappuppgång. Jag vill inte framstå som hysterisk men nu måste man ju stoppa denna utveckling. Varför satsar man inte på förskolan och skolan. Att ha vettig personal, med vettig utbildning som kan vägleda barnen. Stötta föräldrar som har svårt i sitt föräldraskap. Lösningen är inte taggtråd och murar men vi kan inte bara stå och titta på när småkillar mördar och mördas och även sätter skräck i samhället. Fler olika saker att hantera
Svar på tråden Andra skjutningen på mindre än en vecka