• Anonym (D)

Dum fråga

konstig fråga men behöver veta då jag har någon form av grov överkänslighet i mina ögon och vill hitta orsak

När ni duschat och torkar ansiktet. Torkar ni så att ni nuddar ögonen med handduken eller baddar ni ansiktet runt ögonen?
    Det Kanske alltid finns lite rester kvar av tvättmedel trots bra sköljt, kanske det kan irritera? 

Hur gör ni? 

• Svar på tråden Dum fråga
  • Anonym (Bettan)

Jag drar handduken över hela ansiktet, även ögonlocken. 

• Anonym (Anc)

Hur yttrar sig din överkänslighet och när?

• Anonym (D)
    Anonym (Anc) skrev 2024-10-09 18:56:00 följande:

Hur yttrar sig din överkänslighet och när?

Ständig svullnad under ena ögat. Ibland blir det mer svullet och lite rött på huden. Igår kväll efter jag legat ett tag i sängen så blev det mer svullet och rött. Har inte kvalster allergi och har en kudde som bara är 2 år gammal. 
    Använder inga produkter nu för att utesluta vad det är som irriterar. Använder bara från märket eucerin som är för reaktiv hud. 

Allt som är kvar som jag kommer på är tvättmedlet, men använder Neutral som ska vara allergivänligt och milt. Har extra sköljning och mindre tvättmedel än vad man ska ha. 

• Anonym (Ulla)

Torkar mig i hela ansiktet med handduken och drar handduken över ögonlocken. 

• Anonym (Bettan)

Jag känner en som är känslig för vilket tyg det är i örngottet. Hon tar med örngott nör hon reser bort. Så prova med annat örngott kanske? 

Svar på tråden Dum fråga