• erebecca

Kan man vara gravid trots mens och negativt gravtest?

Som rubriken lyder, kan man vara gravid trots mens och negativt gravtest?

Innan bim så la jag märke till att jag var otroligt törstig hela tiden och väldigt torr i munnen (precis som när jag väntade min första dotter), hade molvärk men inget ont i ryggen som jag vanligtvis har vid mens. Mensen kommer bim +2 på kvällen och den var lite annorlunda motför vad den brukar vara. Blev också otroligt dålig i magen vilket jag brukar kunna bli men inte på de viset och den här gången höll det i sig i en hel vecka och även illamående på det vilket jag inte brukar ha. Är en vecka sen jag hade mens nu men illamåendet är fortfarande kvar, molvärken är kvar men det sticks även, ont i ländryggen och bröstvårorna kliar och jag känner mig yr då och då. Aldrig känt såhär förut därav min fråga.

• Svar på tråden Kan man vara gravid trots mens och negativt gravtest?
  • mumin96

Jo jag hade lite mens trots att jag var gravid, blödde lite grann i en vecka. Men det var som sagt bara lite. kände även av ömma bröst och lite mer instabilt humör. gjorde abort sen då jag inte planerat bli gravid. 

• Anonym (S)

Har du kollat blodsocker och blodtryck? Kan ju vara något sådant. Infektion? 

• erebecca

Jag har kollat det och de ser bra ut. Har mått illa nu i två veckor och jag fattar inte varför..

• Anonym (S)

Har du pratat med sjukvården? Kan det vara något virus? Går mycket magsjuka hos oss nu tex. 

• Anonym (X)

Är absolut inte expert men det finns ju s k kemiska graviditeter, dvs extremt tidiga missfall som, om man testar, kan ge positivt men därefter negativt och så får man som mens lite sent. Beroende på när du testade kan det rent teoretiskt ha varit något sådant (dvs att du missat plusset), ofta märker man inte ens av det eftersom man kanske inte testar tidigt. Det kan även förklara att mensen var lite sen och såg annorlunda ut.

Men det förklarar ju inte att du mått pyton i två veckor!?

Hur är det med stressfaktorer i livet osv? Finns det anledning för kroppen att säga ifrån? Jag mådde illa konstant i ett år och hade 38 grader feber 2 veckor i stöten före mens, vården hittade ingen naturlig förklaring alls förutom samexistens med stress. Då hade jag kopparspiral och kunde för övrigt inte bli gravid. Det gick dessutom över så lär inte ha varit spiralen.

• Anonym (S)

Jag mådde illa, kräktes och hade svårt att äta en period i livet då jag tydligen höll på gå in i väggen. Efter en sjukskrivning och omplacering på jobbet, andra prioriteringar i mitt liv så mådde jag mycket bättre. Hur har du det så i livet? Har du stress?

Svar på tråden Kan man vara gravid trots mens och negativt gravtest?