• Anonym (Sliten)

Värsta året

Vilket jädra skitår det varit, har varit så tungt psykiskt och börja känna av det nu.
    I januari tog min dotters vän livet av sig, i februari får jag vara stöd åt min pappa och min farbror när vi vakar vid farfars sida, iofs försvann han för längesen då han var dement och inte mindes oss alls.
    Sen var det väntan på provsvar på min sambos metastaser i lungorna om de stod stilla eller hade vuxit som underbart stod de fortfarande stilla.
    i början av våren blev min mamma dålig och det gick upp och ner i hennes mående, hälsan försämrades under sommaren, i slutet av augusti är
    min dotter med om en bilolycka där de krockade med en älg, gick bra för henne och hennes vänner, men inte ett roligt samtal att få på jobbet. Nu i september for min mamma in på sjukhus igen, på söndagen pratade de om rehabliterna och på måndag berättade dom att hon inte hade så lång tid kvar, natten mot tisdag somnade hon in när jag var vid hennes sida. Mina bröder är till noll hjälp i att stötta vår pappa så allt det hamnar på
    mig, dom säger att dom ska dit sen. 

Börjar vara trött nu
    Ville nog inget egentligen med detta utan ville mest skriva av mig 

• Svar på tråden Värsta året
  • Anonym (kramar)

Fy vad jobbigt för dig. Kram. Om inte annat tycker jag att dina börder kunde steppa upp. Men jag antar att du är syster? Det ska alltid landa på systrar av någon anledning.

Skönt att det i alla fall inte blivit sämre för din sambo.

Jag har också haft och kommer fortfarande ha, ett tungt år. Vi får göra det min moster sa till min mamma när mamma gick bort: Glöm inte att andas.

• Anonym (Sliten)
    Anonym (kramar) skrev 2024-10-08 23:28:16 följande:

Fy vad jobbigt för dig. Kram. Om inte annat tycker jag att dina börder kunde steppa upp. Men jag antar att du är syster? Det ska alltid landa på systrar av någon anledning.

Skönt att det i alla fall inte blivit sämre för din sambo.

Jag har också haft och kommer fortfarande ha, ett tungt år. Vi får göra det min moster sa till min mamma när mamma gick bort: Glöm inte att andas.

Glöm inte bort att andas säger jag ofta.
    Tack för dina fina ord och ja jag är syster och äldst.
    Ena broder bor ca 20 mil bort men kan jobba hemifrån, och andra bror mår dåligt i sig själv och var mammas pojke, sladdisen i familjen, men tror inte det blir bättre av att skjuta på att åka hem till våra föräldrars hus, tror snarare det kan bli jobbigare. Men jag pratar med pappa varje dag och försöker ses så mycket som möjlig. Har pratat lite med bröderna men är som mest undanflykter och ska sen svar 
Svar på tråden Värsta året