Dålig kommunikation på jobbet
På min nuvarande arbetsplats är tyvärr kommunikationen väldigt bristande. Vi är många som är överens om det. Det har visat sig att även ledningen är medvetna om att de inte är bra på att kommunicera. När man har medarbetarsamtal får man svara på frågan om kommunikationen fungerar och om man får den feedback man behöver. Min närmsta chef har sagt till mig att jag är självgående, att är ledningen tyst är det = att de är nöjda. Min närmsta chef kommunicerar i princip ingenting med mig. Högsta chefen på arbetsplatsen kommunicerar knappt heller, inte med någon vad jag vet. Inte så länge jag inte går till chefen med egna frågor kring saker. Varför är det så?
Ibland känner man att motivationen går ner utan kommunikation och feedback. Som tur är har jag kollegor och målgruppen jag jobbar mot (vill inte avslöja exakt målgrupp med risk för att avslöja för mycket) som ger mig positiv energi och får mig att känna att jag gör något meningsfullt ändå.
Hade ni orkat arbeta på den här typen av arbetsplats med i princip total avsaknad av kommunikation (förutom under personalmötena) och där man inte får någon som helst varken positiv eller konstruktiv feedback? Vad är det som gör att en ledningsgrupp är på det här sättet? Har faktiskt inte varit med om liknande med andra chefer/ledningsgrupper tidigare.