Anonym (Caroline) skrev 2024-10-08 18:56:08 följande:
Hela förskoleåldern skulle jag säga.
Om jag vore dig skulle jag kolla in begagnade vinterkläder, vet flera som köper dessa kvalitets kläder och tar hand om dem väl och säljer vidare när barnen har vuxit ur dem.
Sedan beror det väldigt mycket på hur barnet är.
Älskar barnet att ligga i och leka i stora vattenpölar är det värt att köpa en overall med hög vattenpelare.
Jag minns en pojke som fullkomligen badade i vattenpölar med din Isbjörn och han var torrast av alla barnen!
Han hade en stor rymlig isbjörn som han hade så fort kylan kom och hade den hela vintern och in på båten.
Den var inte nämnvärt tjock men rymlig och under hade han ett bra underställ och fleece .
Han gick på en Iur och skur förskola och hade mycket utevistelse.
Den såg nästintill oanvänd ut efter säsongen.
Har man äldre barn ( över 5 år) tycker jag att Enhlrsson ( närbutik) har bra och prisvärda vinterkläder, både för vuxna och barn.
Vi köper extrakläderna begagnade, men vi blir alltid besvikna. Hållbarheten är sämre och vattentätheten likaså. Just nu använder vi mest Gneis och vår unge är torr när han badar i lerpölarna. När vi använt billigare märken, typ Kaxs eller använt begagnade kläder, har han inte varit torr. Detta barn har jag låga förhoppningar om enklare kläder för, för lång tid framöver 😅. Den äldre däremot? Hon har ju inte timmar av utevistelse dagligen och har dessutom börjat bry sig lite mer om utseendet.