• Anonym (David)

Röda kliande utslag på penis

Jag har fått röda små kliande utslag på min penis och undrar om nån vet vad det kan va? Jag ska såklart testa för könssjukdomar men tänkte om det kan bero på nåt helt naturligt som att jag är torr eller har svamp? Jag vill helst inte testa för könssjukdomar i onödan då jag tycker det är skämmigt. Senast jag hade sex var för en vecka sen med ONS

• Svar på tråden Röda kliande utslag på penis
  • Lynx123

Kan vara kondylom eller herpes. Du får nog ta pch pallra dig iväg. Skämmigt, javisst, men det är ännu skämmigare att inte använda kondom. Du kommer att bli av med det här och vad gäller provtagngen så har de ju sett det här tusentals gånger förut.

• Anonym (David)
    Lynx123 skrev 2024-10-08 14:27:37 följande:

Kan vara kondylom eller herpes. Du får nog ta pch pallra dig iväg. Skämmigt, javisst, men det är ännu skämmigare att inte använda kondom. Du kommer att bli av med det här och vad gäller provtagngen så har de ju sett det här tusentals gånger förut.

Är inte kondylom vårtor??? Det jag har är släta röda prickar ser herpes ut så???Jävligt dumt, jag vet. Jag brukar alltid använda kondom för att inte råka ut för sån skit. Nojig som fan över hiv men läst som en jävla dåre om symptom och har inte dom symptomen som tur är!!!
  • Anonym (?)

Att diagnostisera sig själv på nätet är sällan eller aldrig bra. Speciellt inte om man har fallenhet för hypokondri.
    Bättre att pallra sig iväg till läkaren innan den lille kompisen ramlar av eller du smittar någon annan helt enkelt.

• Anonym (Man)

Smidigast är ju att beställa ett test på 1177 som kommer hem i ett diskret kuvert.

• Kirenaj68
    Anonym (David) skrev 2024-10-08 18:27:07 följande:
    Är inte kondylom vårtor??? Det jag har är släta röda prickar ser herpes ut så???Jävligt dumt, jag vet. Jag brukar alltid använda kondom för att inte råka ut för sån skit. Nojig som fan över hiv men läst som en jävla dåre om symptom och har inte dom symptomen som tur är!!!
    Har man fått HIV brukar man få influensaliknande symptom inom två veckor efter smittotillfället. Inte för att skrämma upp dig, men du kan nog inte avskriva det än. Det finns något som heter balanit, inflammation på ollonet. Det kan man få efter sex  eller intensivt tvättande. Ett annat alternativ är psoriasis, men oavsett hur skämmigt det känns är det bäst att du kollar upp på kliniken. Det kan vara något helt ofarligt i sig, men obehandlat kan det ge svåra konsekvenser som sterilitet. 
  • Anonym (David)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-08 20:59:36 följande:

Smidigast är ju att beställa ett test på 1177 som kommer hem i ett diskret kuvert.

Tack som fan!! Gjort
  • Anonym (David)
    Kirenaj68 skrev 2024-10-09 00:14:48 följande:
    Har man fått HIV brukar man få influensaliknande symptom inom två veckor efter smittotillfället. Inte för att skrämma upp dig, men du kan nog inte avskriva det än. Det finns något som heter balanit, inflammation på ollonet. Det kan man få efter sex  eller intensivt tvättande. Ett annat alternativ är psoriasis, men oavsett hur skämmigt det känns är det bäst att du kollar upp på kliniken. Det kan vara något helt ofarligt i sig, men obehandlat kan det ge svåra konsekvenser som sterilitet. 
    Sluta skrämma upp mig nu. Känns ändå som om sannolikheten för hiv är låg i Sverige?? Men jag läste att man inte kan testa för hiv förrän tidigast två veckor efter sex?!?
    Yes beställt
  • Kirenaj68
    Anonym (David) skrev 2024-10-09 11:36:55 följande:
    Sluta skrämma upp mig nu. Känns ändå som om sannolikheten för hiv är låg i Sverige?? Men jag läste att man inte kan testa för hiv förrän tidigast två veckor efter sex?!?
    Yes beställt
    Risken att få HIV i Sverige är väl jämförelsevis liten, men den är inte noll. Så man ska inte ta risken alltför lätt. Eftersom HIV-testet mäter antikroppar i blodet varierar det från person till person innan man har nått mätbara nivåer i blodet, men RFSL rekommenderar att det ska ha gått 8 veckor från tillfället man tror att man kan ha blivit smittad och få ett tillförlitligt svar. 6-8 veckor säger på 1177. Så ett HIV-test nu är helt värdelöst, men det får du ta sen. Koll först upp det du har fått nu. Är du under 25 kan du gå till en ungdomsmottagning och du kan vara anonym.
  • Anonym (David)
    Kirenaj68 skrev 2024-10-09 12:40:30 följande:
    Risken att få HIV i Sverige är väl jämförelsevis liten, men den är inte noll. Så man ska inte ta risken alltför lätt. Eftersom HIV-testet mäter antikroppar i blodet varierar det från person till person innan man har nått mätbara nivåer i blodet, men RFSL rekommenderar att det ska ha gått 8 veckor från tillfället man tror att man kan ha blivit smittad och få ett tillförlitligt svar. 6-8 veckor säger på 1177. Så ett HIV-test nu är helt värdelöst, men det får du ta sen. Koll först upp det du har fått nu. Är du under 25 kan du gå till en ungdomsmottagning och du kan vara anonym.
    Jag är bra mycket äldre än 25 men inte smartare för det, men jag har svårt och tänka mig att den tjejen hade hiv. Jag brukar som sagt vara noga med skydd, tilloch med i början av förhållanden så inte bara med ONS. Vete fan vad jag tänkte den här gången.
    Men ska testa och utesluta och får väl göra hivtest med senare. 
    Prickarna har blivit ännu fler sen igår så undra om man inte borde träffa läkare??? Kan en läkare se på en gång vad det är i vissa fall?? Inte kul men vad gör man??
  • Lynx123

Gå till läkare! Tror inte att det är ngt farligt men det kan behövas antibiotika så att det inte utvecklas en kraftig infektion. Det vill du garanterat inte få på snorren. 

Svar på tråden Röda kliande utslag på penis