• Anonym (Varför?)

Varför fegar dem flesta snubbarna ut??

Hej jag är en tjej på 19 år som ser relativt bra ut, kort petite söt vacker och beroende på vem man frågar sexig. 

Jag är på dejting appar och försöker hitta "mannen i mitt liv" (alltså ett äkta och förhoppningsvis ett långvarigt förhållande) 

Mitt problem är dock att när jag väl börjar skriva med en kille och vi kommer fram till att det skulle vara kul att träffas så börjar killarna någon dag innan att sluta skriva till mig, dagen som dejten skulle vara på hör killen inte av sig. Varför gör dem så? varför fegar dem ut?

Skulle träffa en kille nu i söndags för att gå en promenad, han som föreslog att vi skulle träffas, jag valde vad vi skulle göra (promenad) och vart (i en mysig park). Jag tycker att det ligger på honom att då föreslå en tid. Men ja han hörde inte av sig...Jag har nu börjat skriva med andra men känner bara att jag undrar varför vissa killar är sånna här, det har har hänt mig förut med en annan kille. 

Så killar vad tror ni? Brukar ni också göra så? 

• Svar på tråden Varför fegar dem flesta snubbarna ut??
  • Agda90
    Anonym (Varför?) skrev 2024-10-08 08:59:05 följande:
    Varför fegar dem flesta snubbarna ut??

Hej jag är en tjej på 19 år som ser relativt bra ut, kort petite söt vacker och beroende på vem man frågar sexig. 

Jag är på dejting appar och försöker hitta "mannen i mitt liv" (alltså ett äkta och förhoppningsvis ett långvarigt förhållande) 

Mitt problem är dock att när jag väl börjar skriva med en kille och vi kommer fram till att det skulle vara kul att träffas så börjar killarna någon dag innan att sluta skriva till mig, dagen som dejten skulle vara på hör killen inte av sig. Varför gör dem så? varför fegar dem ut?

Skulle träffa en kille nu i söndags för att gå en promenad, han som föreslog att vi skulle träffas, jag valde vad vi skulle göra (promenad) och vart (i en mysig park). Jag tycker att det ligger på honom att då föreslå en tid. Men ja han hörde inte av sig...Jag har nu börjat skriva med andra men känner bara att jag undrar varför vissa killar är sånna här, det har har hänt mig förut med en annan kille. 

Så killar vad tror ni? Brukar ni också göra så? 

Man ska aldrig anta något. Han kanske antar att du ska komma med förslag på tid eftersom du föreslog aktivitet?
  • Eurydike

Om jag ska gissa så tror jag att snubbarna hade tänkt sig en annan typ av dejt. En dejt där det var möjligt att ligga, vilket det inte är på en promenad (om man inte tycker om utomhussex så här års). Tror du får tänka att snubbarna sållar bort sig själva på så vis.

• Anonym (Hållut)

Kan vara så att i din ålder är det större risk för oseriösa män som vill leka av sig eller bara är osäkra. Tänker att rätt person kommer inte göra så. 

• Anonym (Maria)

Tänker att när det gäller nätdejting kanske man ska vara försiktig om parken är ödslig och det är sent , man vet aldrig .. Isåfall kanske fik, bar eller restaurang är bättre. Men är det på dagen och mycket folk funkar väl park också.

Annars vet jag inte , jag är mycket äldre än du och det var längesen jag var singel.. men har en kompis som säger att hon har varit med om samma sak flera gånger , att killar bara slutar skriva. Hon ser väldigt bra ut.. Ibland tänker jag att det kan vara att de typ har skrivit när det har varit slut eller bråk med tjejen och sen blir det bra igen, det var nån som hon såg sen att han hade tjej.

• Anonym (Män/killar på dejtingappar)

Män på dejtingappar hamnar oftast i ett av två läger, de som får många träffar och de som inte får några alls med väldigt få i ett slags mellanskikt mellan dessa ytterligheter. Tänk kanske 70% i botten, 20% i toppen och ett litet mellanting på bara 10%.

Så männen du matchat med har matchat med fler kvinnor än du och hinner inte träffa alla. Så han hade kanske 3 erbjudanden samma dag, och valde en annan.

• Anonym (M)

Du var nog bara en reserv tyvärr 

Svar på tråden Varför fegar dem flesta snubbarna ut??