Vill du att sex & samlevnad ska tas bort från FL?
Vill du?
Vill du?
Motivera gärna.
Ganska enkelt, man går bara inte in där
Moralpaniken sprider sig.
Nej, man kan själv välja vad man vill läsa.
Det är värre med alla bittra män som letar sig in i andra kategorier och bara skyller allt på kvinnan. De hade jag gärna sluppit.
Eller tvärtom
Nej, man kan själv välja vad man vill läsa.
Det är värre med alla bittra kvinnor som letar sig in i andra kategorier och bara skyller allt på männen. De hade jag gärna sluppit.
Jag låter bara bli att klicka in mig på trådar jag inte har intresse av, så nej låt det vara.
Vi har just nu två starka trender i vårt samhälle. Å ena sidan sköljs vi över av budskap om sex och skönhet i medier, filmer, TV-serier och reklam. Kvällstidningarnas sexspalter skriver om sexuella praktiker som förut ansågs omoraliska, skadliga eller till och med vara tecken på sinnessjukdom. Man skulle kunna tro att sexualliberalismen hade vunnit på knock-out.
Samtidigt finns det en stark normativ motkraft som vill sätta hårda gränser för hur vi talar om och utövar sex. Den sticker ofta upp sitt fula tryne här på FL. Det är lite svårt att sätta fingret på den ideologiska bakgrunden, men det förefaller vara en ohelig allians mellan gammal frikyrkomoral och någon slags missriktad sexnegativ vänsterideologi.
I det här narrativet är den enda acceptabla sexualiteten den i en heterosexuell barnfamilj. De acceptabla sexuella praktikerna är strikt begränsade. Dock delas ett frikort ut till HBQT-personer. Men med förbehållet "jag frågar inte, du berättar inte".
Vart ska man då hitta nån att sexchatta med?
Ska va kvar
Ta bort moral tanterna
Den ska vara kvar men det vore bra med ett par nya kategorier, Seriösa sexfrågor samt Runktrådar.
Vi har just nu två starka trender i vårt samhälle. Å ena sidan sköljs vi över av budskap om sex och skönhet i medier, filmer, TV-serier och reklam. Kvällstidningarnas sexspalter skriver om sexuella praktiker som förut ansågs omoraliska, skadliga eller till och med vara tecken på sinnessjukdom. Man skulle kunna tro att sexualliberalismen hade vunnit på knock-out.
Samtidigt finns det en stark normativ motkraft som vill sätta hårda gränser för hur vi talar om och utövar sex. Den sticker ofta upp sitt fula tryne här på FL. Det är lite svårt att sätta fingret på den ideologiska bakgrunden, men det förefaller vara en ohelig allians mellan gammal frikyrkomoral och någon slags missriktad sexnegativ vänsterideologi.
I det här narrativet är den enda acceptabla sexualiteten den i en heterosexuell barnfamilj. De acceptabla sexuella praktikerna är strikt begränsade. Dock delas ett frikort ut till HBQT-personer. Men med förbehållet "jag frågar inte, du berättar inte".
Nej, men ett förbud på alla cuck-trådar om "min fru med andra" "extramän" "låna ut" ja allt som propagerar för flera män på en kvinna. Det är min högst personliga åsikt.
Nej, men ett förbud på alla cuck-trådar om "min fru med andra" "extramän" "låna ut" ja allt som propagerar för flera män på en kvinna. Det är min högst personliga åsikt.
Man kanske skulle testa att ta bort möjligheten att vara anonymanonym. Att skriva med sitt nick överallt skulle förmodligen rensa en hel del oönskade inspel från diverse sexgalningar mm.
Försök förstå att ni med moralpanik är en liten men skrikig minoritet.
Det får gärna vara kvar, men ett filter så att vi som har 0 intresse för den kategorin kunde välja bort att få upp just de trådarna i listan vore ju bra.