• Anonym (Ts)

Vad gör Mindler?

Kan de t.ex skriva ut receptbelagd medicin? Att bara "prata" med nån halvutbildad terapeut kommer inte hjälpa mig alls.

Behöver "riktig" terapi vård samt medicinering.  Tyvärr kan jag inte få något av detta via vårdcentral eller psyk. Detta är mitt sista hopp.

• Svar på tråden Vad gör Mindler?
  • Anonym (Min)

Medicin fick jag utskrivet via "min doktor".

• Anonym (Ts)
    Anonym (Min) skrev 2024-10-07 15:22:26 följande:

Medicin fick jag utskrivet via "min doktor".

Vad var det för medicin?
  • mammatill6

Halvutbildad terepeut? Du vet att psykologer går en lång utbildning? Men de skriver inte ut medicin.

• Anonym (Min)
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-07 15:52:52 följande:
    Vad var det för medicin?
    Escitalopram
  • Anonym (Hh)

Jag använder mindler, för jag har inte möjlighet till fysiska träffar just nu. Det är nog bra och jag har en bra psykolog men det är tyvärr begränsat till cirkus 10 samtal à 25 min och kräver en hel del jobb med sig själv mellan mötena. Mitt problem är att mina tankar är så hårt cementerade att självhjälpsplanen inte biter på mig när jag är för djupt nere. Jag tänker bara att det inte gäller mig. 
    Men samtalen är bra, absolut, men 25 min är för kort och hade önskat att det inte var begränsat till ca 10 samtal. Är inne på mina sista nu. 

• Anonym (Ninni)

På Mindler jobbar det psykologer. Det innebär att de har en lång högskoleutbildning. Men vill du ha mediciner behöver du träffa en psykiater, alltså en läkare med psykiatri som inriktning. Vad jag kunde se har de ingen sån på Mindler. Men psykologen du kontaktar där kan säkert hjälpa dig med vart du kan vända dig för att få kontakt med en psykiater. De finns i den offentliga vården men också privatprakticerande. 

• Anonym (G)

Om det är till någon tröst så finns det värdelösa psykologer på psykiatrin. Utan empatiförmåga och som ej ens kan språket. Var verkligen ej värt 3 års kö. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (G) skrev 2024-10-07 16:25:31 följande:

Om det är till någon tröst så finns det värdelösa psykologer på psykiatrin. Utan empatiförmåga och som ej ens kan språket. Var verkligen ej värt 3 års kö. 

Psykiatrin är jag inte välkommen till.

Får försöka leta medicin svart nånstans...

Tack för svaren iaf.
  • Anonym (f)

Vad vill du åt för medicin?

• Anonym (G)

Om du vill ha medicin så är doktor.se eller kry ett alternativ. Dock tror jag ej att de skriver ut tyngre grejer som tex benzo eller narkotikaklassad sömnmedicin. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (G) skrev 2024-10-07 18:43:00 följande:

Om du vill ha medicin så är doktor.se eller kry ett alternativ. Dock tror jag ej att de skriver ut tyngre grejer som tex benzo eller narkotikaklassad sömnmedicin. 

Exakt och det är vad jag behöver. 

Obs: jag är inte missbrukare eller beroende!
  • Anonym (D)
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-07 18:17:34 följande:
    Psykiatrin är jag inte välkommen till.

Får försöka leta medicin svart nånstans...

Tack för svaren iaf.
    Va? Varför är du inte välkommen där? 
  • Anonym (Christer)

Du är ute efter medicin eller?? jag var likadan bättre och söka hjälp för missbruket istället

• Anonym (Ts)
    Anonym (Christer) skrev 2024-10-07 21:28:45 följande:

Du är ute efter medicin eller?? jag var likadan bättre och söka hjälp för missbruket istället

Som sagt så har jag inget missbruk och har aldrig haft!
  • mammatill6
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-07 21:46:30 följande:
    Som sagt så har jag inget missbruk och har aldrig haft!
    Varför är du inte välkommen i vården?
Svar på tråden Vad gör Mindler?