• Anonym (Ts)

Om någon blockar en på snapchat, försvinner dens namn ur listan?

Chattade med en bekant, han betedde sig dumt och skäms nog just nu...

Enda kontakten jag har med honom är via snapchat, han har ingen mail, inget Facebook, instagram, messenger, jag har inget telefonnummer till honom, så inget sätt att nå honom om han blockat mig.

Jag skrev sista meddelandet, så det är upp till honom om han vill ha kontakt.

Han har tidigare hotat med att blocka mig, så jag funderar på om han gjort det nu, men hur vet jag?

Jag kan fortfarande se hans namn i min snaplista. Det står bara på nätet att det inte går lägga till någon som blockat en, men vad händer om man redan är vänner, försvinner namnet då? Eller kan den ligga kvar ändå?

• Svar på tråden Om någon blockar en på snapchat, försvinner dens namn ur listan?
  • Anonym (Nyfiken)

Det brukar vara så att du inte direkt skall kunna se att du blivit blockat. Men om han tidigare hotat med det så är väl det det troligaste. Varför hotade han med block tidigare undrar jag nyfiket ;) 

• Anonym (Ts)

Tack för svar. 

Han hade inte blockat mig fick bara annat att göra och kunde plötsligt inte svara mer.

Han skrev igen efter några timmar och skäms inte över något utan fortsatte att prata som vanligt. Jag valde att inte ifrågasätta något utan ta det som att jag kanske missförstod honom.

Anledningen till att han ville blocka mig var för att jag inte kan snapchat så bra och råkat ta skärmdumpar eller sparat text... min telefon hänger sig ibland och då trycker jag på allt möjligt för att få tillbaks den, och då har det blivit skärmdump ibland. 

• Anonym (r)
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-13 14:59:41 följande:

Anledningen till att han ville blocka mig var för att jag inte kan snapchat så bra och råkat ta skärmdumpar eller sparat text... min telefon hänger sig ibland och då trycker jag på allt möjligt för att få tillbaks den, och då har det blivit skärmdump ibland. 

Men du, vad för relation har ni? Det där låter helt galet.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (r) skrev 2024-10-13 15:01:03 följande:
    Men du, vad för relation har ni? Det där låter helt galet.
    Vi är bara vänner. Eller snarare bekantar, vi har bara umgåtts i stort gäng, aldrig pratat ensamma tidigare.

Ang att han blir sur över att jag fått till skärmdumpar är för vi har pratat rätt djupa ämnen med personliga saker, och det vill han ju förstås inte ha i text, därför vi kör snapchat så vi kan prata av oss med någon vi litar på, men sen försvinner det... lite terapi så...
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-13 18:14:22 följande:
    Vi är bara vänner. Eller snarare bekantar, vi har bara umgåtts i stort gäng, aldrig pratat ensamma tidigare.

Ang att han blir sur över att jag fått till skärmdumpar är för vi har pratat rätt djupa ämnen med personliga saker, och det vill han ju förstås inte ha i text, därför vi kör snapchat så vi kan prata av oss med någon vi litar på, men sen försvinner det... lite terapi så...
    Det här låter konstigt tycker jag. Ni vill prata av er med någon ni litar på, men ni är ju bekanta som aldrig pratat ensamma tidigare...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Märkligt) skrev 2024-10-13 18:20:03 följande:
    Det här låter konstigt tycker jag. Ni vill prata av er med någon ni litar på, men ni är ju bekanta som aldrig pratat ensamma tidigare...
    Han är bror till min bästa kompis, och när han blev lite äldre började han hänga med oss. Så vi känner ju till varandra, även om vi inte varit personliga vänner.

Ja är en sådan person som ALLA pratar problem med, dömmer inte utan lyssnar mest, så jag är van...

Men vi har ganska stor åldersskillnad mellan oss och jag har ingen aning om hur min bästa vän skulle reagera om det kom ut att vi har så djup personlig kontakt som vi har nu... därför kör vi snapchat. 
Svar på tråden Om någon blockar en på snapchat, försvinner dens namn ur listan?