• Anonym (Trött)

Räcker inte till...

Jobbar som projektledare på en eventbyrå, är 39 år. Lever utan barn, men en lagom, fin och nära skara vänner omkring mig. Har precis träffat en väldigt fin man. Så jag har egentligen ett rätt fritt liv, men jobbet tar mkt energi i perioder, har nu haft en sådan lång period. 
    ibland förstår jag inte hur folk orkar Göra så mkt. Det känns som att det bara är jag som inte orkar i samma utsträckning, träffar och annat som ska "bokas in". Jag är såklart tacksam för mycket, men som kommande vecka: AW på onsdag som man förväntas gå på, jobbevent som jag behöber representera vid ngn timme bara på lördag, träffa killen på torsdag. Och nu vill en lite mer ytlig, men jättefint bekant ses i veckan, som jag fick styra av förra veckan Pga för mkt. Självklart måste man säga nej ibland, men det känns verkligen som att jag är ensam om att bli stressad av alla "ska vi boka in det då"...när det blir för mkt liksom. Dessutom kan jobbet vissa dagar som jag inte vet på förhand göra mig helt dränerad. (ja, jag letar något nytt och lite mer balanserat jobb). Men ibland låter det som att alla andra gladeligen bokar in träning, AW:s, umgämge etc varenda vardagskväll, hur orkar man?!
    obs-jag sover ordentligt, mår bra och dricker i princip aldrig. 
  • Svar på tråden Räcker inte till...
  • Anonym (Sonja)

För att vi alla är olika. Du måste leva ett liv som passar dig. 

Orkar du inte träffa vänner på vardagen så får det ske mer sällan. 

• Anonym (Abc)

Jag har ett jobb som jag älskar men som tar väldigt mycket energi. Det hjälper inte att det finns hur mycket som helst att göra. När jag kommer hem är jag helt dränerad. 

Jag har bestämt mig för att inte göra mitt yttersta på alla uppgifter. Jag måste sålla. Kvaliteten på arbetet är ändå bra och kanske till och med över medel. Jag säger nej det som bidrar minst till företagets resultat. 

Jag vet inte om du har dessa möjligheter eller om du har samma problem som jag men värt att testa om du tror det kan hjälpa.

• Tow2Mater

En del som är mer extroverta hämtar ju tydligen energi från att träffa andra människor. Mer introverta personer är ju tvärtom. Vilken typ är du?

Svar på tråden Räcker inte till...