• Anonym (resa)

Vart resa i december eller mars som inte är superdyrt?

Jag vill åka iväg med sonen själv på resa i mars. Jag har endast varit utomlands en gång i 18 årsåldern på en sista minuten till Turkiet, nu är jag 30+ år. 
    Tänkte åka under jullovet i december eller sportlovet i mars, men har inte jätte stor budget. 
    Vart är det ändå hyfsat väder men inte superdyrt att åka. Behöver inte vara 30+ grader, men gärna över 22 grader iaf. Gärna all inclusive när man inte är så van att åka. Åker från Luleå airport kan vara värt att veta.

Tips på sidor med billiga resor eller resmål som inte är så dyra att åka till, men ändå hyfsat väder.

• Svar på tråden Vart resa i december eller mars som inte är superdyrt?
  • Fjäril kär

Priser kan variera en del beroende på vilket resebolag du anlitar men Gran Canaria är ju alltid varmt och väldigt populärt att resa till under julen . Inte allt för dyrt. 

Cypern kan du titta på också.  Egypten samma sak. 

Kap Verde kan vara prisvärt . 

• Anonym (SL)

Det skulle underlätta om du uppgav er budget.
    Vad som anses dyrt är ju subjektivt...

• Anonym (Anna)
    Anonym (resa) skrev 2024-10-06 20:29:46 följande:

Behöver inte vara 30+ grader, men gärna över 22 grader iaf. Gärna all inclusive när man inte är så van att åka. Åker från Luleå airport kan vara värt att veta.

Tips på sidor med billiga resor eller resmål som inte är så dyra att åka till, men ändå hyfsat väder.

Vill du ha 22 grader i mars så måste du resa långt. Inte ens Egypten och Gambia i Afrika har en genomsnittstemperatur på 22 grader i mars.

Florida, USA och Goa i Indien är två orter med sådan genomsnittstemperatur då.

Accepterar du 15-20 grader så kan du resa till de flesta ställen runt Medelhavet och till Kanarieöarna.

Norwegian flyger ju från Luleå till exempelvis Alicante och Malaga i Spanien. 
Svar på tråden Vart resa i december eller mars som inte är superdyrt?