• Anonym (Mamma)

Vilka vinterskor som inte är stövlar?

Vilka vinterskor ska man ha till ett barn med kalla fötter, där man inte vill att barnet går i stövlar hela vintern (tänk Viking-stövlar) utan skor som går att spänna med till exempel kardborre?

• Svar på tråden Vilka vinterskor som inte är stövlar?
  • Anonym (Mamma)
    BuoBä skrev 2024-10-06 18:15:51 följande:

Hur gammalt är barnet?

Han är fem.
  • Anonym (Mamma)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-10-06 18:18:12 följande:

Vi köpte Viking vinterkängor och Ecco vinterkängor. 

Tack för tips! Vi har kört kuoma i alla år, men sonen går så illa i dem på grund av inåtvända fötter, så jag vill testa ordentliga skor.
  • BuoBä

Viking har den typen skor också, och Ecco som nämnts. Kavat Yxhult är en klassiker. Superfit vinterkängor brukar passa barn med smala fötter. 
    Sorel Flurry är en sorts stövel, men innerskon av filt gör att den sitter bättre på foten än ett par allvädersstövlar. Kamik har en liknande modell. 

• Anonym (Mamma)
    BuoBä skrev 2024-10-06 18:33:05 följande:

Viking har den typen skor också, och Ecco som nämnts. Kavat Yxhult är en klassiker. Superfit vinterkängor brukar passa barn med smala fötter. 
    Sorel Flurry är en sorts stövel, men innerskon av filt gör att den sitter bättre på foten än ett par allvädersstövlar. Kamik har en liknande modell. 

Tack för tipsen. Kavatmodellen körde vi ett år, men de var tunga och otympliga och höll inte värmen. Sorel har jag också hört är tunga och jag ser att många barn som går i dem, släpar fötterna efter sig.

Superfit ska jag titta på, liksom Viking och Ecco. Någon speciellt modell som du vet är ordentligt varm? Det här barnet har fötter som en gammal rökare. Samma modell som hållit det äldre barnet varmt genom åren, håller inte alls den här herrn varm.
  • BuoBä
    Anonym (Mamma) skrev 2024-10-06 18:36:22 följande:
    Tack för tipsen. Kavatmodellen körde vi ett år, men de var tunga och otympliga och höll inte värmen. Sorel har jag också hört är tunga och jag ser att många barn som går i dem, släpar fötterna efter sig.

Superfit ska jag titta på, liksom Viking och Ecco. Någon speciellt modell som du vet är ordentligt varm? Det här barnet har fötter som en gammal rökare. Samma modell som hållit det äldre barnet varmt genom åren, håller inte alls den här herrn varm.
    Viking Toasty, i en storlek större så det ryms en socka i ullfrotté.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Mamma) skrev 2024-10-06 18:36:22 följande:

Ecco och Vikings vinterkängor är rejält varma, våra tvillingar hade dem i svår kyla när vi var i fjällen. Ha gärna också en varm strumpa med lite ull i, helst inga bomullsockar om det är riktigt kallt ! 

Superfit köpte jag en gång men upplevde inte att de höll samma höga kvalitet. 

• Anonym (Tea)

Gillar superfit. Mitt barn gillade verkligen culusuk modellen. Varma och sköna. Kan också tipsa om adidas terrex snow som vi nu kört i flera år. Vattentäta, varma, hyfsat lätta att röra sig i och bra grepp. Men om barnet är så frusen är det absolut viktigaste att se till att han har varma strumpor också, i ull. 

Svar på tråden Vilka vinterskor som inte är stövlar?