• Anonym (Känslig)

Har han kommit över sin bortgångna fru?

För 14 år sedan så gick hans fru bort i cancer.Han besöker hennes grav väldigt ofta.
    Minst 1 gång på 2 veckor. Köper blommor, ljus och annat till graven.

Känner mig avundsjuk då jag under året fått blommor av han 1 gång medan hans döda fru får nya blommor hela tiden. 

Jag vet inte hur jag ska känna?

Är det fel av mig att känna såhär? 

• Svar på tråden Har han kommit över sin bortgångna fru?
  • Anonym (Titti)

Min man gick bort för 30 år sedan, jag vårdar hans minne ömt. 
    Men det betyder inte att jag älskar min man mindre.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Känslig) skrev 2024-10-06 17:12:51 följande:
    Har han kommit över sin bortgångna fru?

För 14 år sedan så gick hans fru bort i cancer.Han besöker hennes grav väldigt ofta.
    Minst 1 gång på 2 veckor. Köper blommor, ljus och annat till graven.

Känner mig avundsjuk då jag under året fått blommor av han 1 gång medan hans döda fru får nya blommor hela tiden. 

Jag vet inte hur jag ska känna?

Är det fel av mig att känna såhär? 

Så det är det enda du får av honom? 

Ingen kärlek, ömhet, sällskap, sex, kommunikation osv?

Tror du att hans fru är lyckligare än dig?

• Anonym (Lisen)

Varför måste man komma över någon som är död? Om någon man älskar dör är det okej att älska dem och sakna dem resten av livet. Det betyder dock inte att man inte kan älska någon annan lika mycket och släppa in denna person i sitt liv.

Att han håller graven fin är inget konstigt, det är ju det enda han kan göra för henne. Jag gissar att han gör ännu mer för dig som är vid liv? 

• Anonym (Isa)

Hur kan du vara avundsjuk på någon som är död och dessutom dog i cancer!? 
    Du får väl annat som är viktigare än blommor från honom som hans fru inte kan få längre..
    Eller vill du dö så att du också får blommor, eller..

Antagligen så betydde hon väldigt mycket för honom. Och han har inte glömt henne..Varför skulle han?
    Fast det skulle jag nog se som en bra egenskap hos en man istället för att bli sotis..
    Sen det spelar väl egentligen ingen roll om han älskade henne mer eller hur mycket mer han älskade sin fru jämfört med dig eftersom hon är död..
    Du vet död som i att du behöver inte oroa dig över att hon ska dyka upp en dag och ta tillbaka mannen..

Istället för att oroa dig över om din sambo älskar sin gamla fru mer än dig så borde du oroa dig över att du ens an vara svartsjuk på en död kvinna..
    .

Svar på tråden Har han kommit över sin bortgångna fru?