• Anonym (Tänkare)

Mer fertil efter mf/ma

Ni som haft mf/ma, vilket av det hade ni och hur lång tid tog det för er att bli gravida igen?
    Tror ni det stämmer att man är mer fertil precis efter ett mf/ma? 😊

• Svar på tråden Mer fertil efter mf/ma
  • Anonym (Kanske)

Det kan stämma, men det ger inga garantier. Vi hörde samma efter vårt men det tog ett år innan jag blev gravid igen. Håller tummarna att det går fortare för er 🤞

• Anonym (Tänkare)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-10-06 15:22:26 följande:

Det kan stämma, men det ger inga garantier. Vi hörde samma efter vårt men det tog ett år innan jag blev gravid igen. Håller tummarna att det går fortare för er 🤞

Tack! 🙏 
    Startade ditt missfall av sig själv eller behövde du göra skrapning/ medicinsk abort? 
  • Anonym (Tänkare)

Någon mer med erfarenhet att dela med sig av? 😁

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Tänkare) skrev 2024-10-07 18:20:23 följande:
    Tack! 🙏 
    Startade ditt missfall av sig själv eller behövde du göra skrapning/ medicinsk abort? 

Det startade av sig själv men fick ändå tabletter och skrapades lite vid återbesök tio dagar senare. 

• Anonym (H)

Tog tre menscykler, cirka 4 månader totalt från själva mf. Jag blödde väldigt mycket i ungefär en månad efteråt. Är det då man skulle vara mest fertil? 

• Anonym (Tänkare)
    Anonym (H) skrev 2024-10-08 03:21:15 följande:

Tog tre menscykler, cirka 4 månader totalt från själva mf. Jag blödde väldigt mycket i ungefär en månad efteråt. Är det då man skulle vara mest fertil? 

Jag har ingen aning faktiskt, det är nåt jag tycker mig höra lite här och var bara😊 men om det stämmer vet nog ingen.. 
    Vissa hävdar att man ska vara mer fertil efter ett mf då kroppen liksom ?rensat?. 

Svar på tråden Mer fertil efter mf/ma