• Häradsman

Mitt Facebook hackat och avstängt. Hjälp!

Mitt Facebook är hackat och avstängt.
    Jag har tyvärr aldrig skapat tvåfaktorsautentisering.
    Jag har säkrat min mailadress kopplat till kontot.
    Följer Facebooks instruktioner som inkluderat foto av körkort och senast även videoklipp av ansikte för identifiering.
    Mail från Meta skickas att jag nu åter kan öppna mitt konto.
    Jag försöker öppna men meddelas ?du har skapat tvåfaktorsautentisering vänligen fyll i din kod?.
    Jag har aldrig själv skapat tvåfaktorsautentiseringen och kan därmed inte öppna kontot.
    Djupt frustrerande. Vad ska jag göra? Som ni vet är Meta helt omöjliga att få tag på😩

• Svar på tråden Mitt Facebook hackat och avstängt. Hjälp!
  • jontebula

Ta lärdom, man måste ha tvåfaktorsautentisering idag men sjukt kasst om facebook inte återställer ditt konto dom ser ju att det blivit kapat..

• Meddelande borttaget
  • Anonym (W)

Mitt konto blev också hackat och jag fick aldrig något svar från facebook överhuvudtaget. Skickade in bild på mitt körkort och så som det stod men det hände absolut ingenting. Skrev flera gånger men nej. Till slut bad jag en familjemedlem anmäla mitt konto så det blev raderat. De är kända för att bete sig så här och bryr sig noll om sina användare.

• Anonym (.)
    jontebula skrev 2024-10-06 12:17:37 följande:

Ta lärdom, man måste ha tvåfaktorsautentisering idag men sjukt kasst om facebook inte återställer ditt konto dom ser ju att det blivit kapat..

Vad innebär tvåfaktorsautentiserin?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Mitt Facebook hackat och avstängt. Hjälp!