• Anonym (.)

Jag har samma åsikter om invandringspolitiken som SD - Men får jag höra att någon annan är SD:are, får jag dålig känsla i magen

Den här dåliga känslan i magen eller bara den allmäna känslan att en person är dålig person, trots att denne är ''snäll'' utåt. Den känslan får jag, när jag får veta att någon är SD:are.

Men själva partiet, är jag intresserad av, speciellt när det kommer till invandringspolitiken.

Men jag själv har inte röstat på ett tag.

Jag är intresserad av ha en bättre invandringspolitik, till skillnad hur det varit tidigare i Sverige.

Så jag är egentligen ''neutral''.

Jag vet inte varför jag får den där konstiga känslan. Är det fler här som känner så?

Att man kanske känner att SD ligger en närmast i politiken, om man MÅSTE välja något, men får dålig känsla när man får höra att någon är SD:are?

• Svar på tråden Jag har samma åsikter om invandringspolitiken som SD - Men får jag höra att någon annan är SD:are, får jag dålig känsla i magen
  • Padirac

SD är ett skitparti, de har inte någon invandringspolitik. De har en politik som handlar om invandrare, om invandrare som personer.  SDs rötter i BSS, fascister, rasister och nazister borde få varje tänkande och kännande människa att få en dålig känsla i magen. 

• Anonym (Panta På)

Japp, skulle helt klart få ont i magen om jag tänkte som du, TS.

• stallet90
    Padirac skrev 2024-10-11 19:17:16 följande:

SD är ett skitparti, de har inte någon invandringspolitik. De har en politik som handlar om invandrare, om invandrare som personer.  SDs rötter i BSS, fascister, rasister och nazister borde få varje tänkande och kännande människa att få en dålig känsla i magen. 

Sant till viss del, men om man inte litar på de andra partierna i invandringsfrågan? V
  • Anonym (M)

Jag känner ungefär samma men inte inför personer som röstar på SD, min son gjorde det och jag förstår honom, utan mer inför själva partiet. 

För min del handlar det om partiets historia. Jag hade vänner som var skins förr i tiden och som var engagerade inom extremhögern. Jag vet att SD säger sig ha lämnat den perioden bakom sig men ibland känner jag igen referensramarna och skämten och jag är rätt säker på att det låter annorlunda bakom kulisserna. 

Jag är patriot, inte pk för fem öre och delar många av SDs åsikter om migrationspolitiken men jag hatar inga grupper. Jag har svårt för när en gemenskap bygger på att man anser sig förmer än andra och föraktar människor på grund av deras ursprung. 

Det är därför jag inte kan rösta på SD. Jag tror absolut inte att alla SD-väljare är rasister men när jag ser hur deras anhängare uttrycker sig på forum och i sociala medier blir jag illa berörd. Empatilösheten, den grova jargongen om invandrare och kvinnor gör att jag håller mig borta från partiet. 

• stallet90
    Anonym (M) skrev 2024-10-11 20:45:58 följande:

Jag känner ungefär samma men inte inför personer som röstar på SD, min son gjorde det och jag förstår honom, utan mer inför själva partiet. 

För min del handlar det om partiets historia. Jag hade vänner som var skins förr i tiden och som var engagerade inom extremhögern. Jag vet att SD säger sig ha lämnat den perioden bakom sig men ibland känner jag igen referensramarna och skämten och jag är rätt säker på att det låter annorlunda bakom kulisserna. 

Jag är patriot, inte pk för fem öre och delar många av SDs åsikter om migrationspolitiken men jag hatar inga grupper. Jag har svårt för när en gemenskap bygger på att man anser sig förmer än andra och föraktar människor på grund av deras ursprung. 

Det är därför jag inte kan rösta på SD. Jag tror absolut inte att alla SD-väljare är rasister men när jag ser hur deras anhängare uttrycker sig på forum och i sociala medier blir jag illa berörd. Empatilösheten, den grova jargongen om invandrare och kvinnor gör att jag håller mig borta från partiet. 

Enig i att det är väldigt korkat med den hårda jargongen, både för de själva och för samhället i stort. Samtidigt tycker jag de etablerade partiernas svek i invamdringspolitiken gjorde att folk blev tvungna att säga emot på något sätt och då blev det via SD.  Tror väldigt många svenskar som röstat på SD är betydligt mindre radikala än partiet SD. 
  • Anonym (T)

Jag tolkar det som att du är osjälvständig och helt i händerna på vad andra tänker och tycker.

SD har konsekvent varnat för riskerna med öppna gränser och massiv invandring. Och de har ju visat sig ha rätt. Alla invandrings- och integrationsproblem i Sverige går att härleda till politiska beslut som fattats av naivt invandringspositiva politiker under de senaste decennierna.

Men att våga stå för något medför att man kastar en skugga och då blir man alltid angripen. Att ändå våga säga sin mening kräver mod. Kanske är det detta som skrämmer dig?

Svar på tråden Jag har samma åsikter om invandringspolitiken som SD - Men får jag höra att någon annan är SD:are, får jag dålig känsla i magen