Behöver råd
Hej!
Jag är 41,5 år och för två månader sedan hade jag ett tidigt missfall (vecka 4.0). Nu är jag gravid igen (vecka 5.0). Nu till mitt problem. Om 18 dagar ska jag åka utomlands med min familj och släkt. Jag är rädd för att få missfall under den resan. Missfallet jag hade för två månader sedan var inte roligt på det viset att det kom en störtflod utan förvarning (alltså inte som en vanlig mens). Det gjorde inte ont, men var otroligt mkt blod från ingenstans. Jag funderar lite på att göra VUL strax innan jag åker för att se om graviditeten fortlöper enligt plan, dvs om det finns ett tickande hjärta. Då kan jag kanske vara lite lugnare i alla fall även om jag förstår att det inte finns några garantier. Men låt oss säga att det visare sig att det inte finns något hjärta och att graviditeten avstannar, då kommer jag ju att vara en tickande bomb som väntar på att misfallet ska komma ut? Ska jag då gå runt med nattbindor hela resan för att vara beredd? Eller ska jag göra ett VUL tidigare så att jag hinner ta cytotec innan? Hjälp mig. Hur hade ni gjort?