• Hejsanhoppsan12345

Sambo ville ha barn men nu när jag är gravid vill han abort

Hej,

Jag är gravid i vecka 12. Min sambo sen 5 år har alltid sagt att han vill ha barn och tidigare i år sa vi att om det händer så händer det. Trots det så var vi inte beredda på att graviditeten faktiskt skulle inträffa, så den är på sätt och vis oplanerad. Vi har slarvat med skydd tidigare och jag har aldrig blivit gravid så vi trodde att vi nog hade svårt för att bli det.

Bara två veckor innan det positiva gravtestet pratade han om hur han fantiserade om en framtid med vårat gemensamma barn. Men sen graviditeten bekräftades så har han bara pratat om att han inte vill ha barn och att han vill att jag gör abort. 

• Svar på tråden Sambo ville ha barn men nu när jag är gravid vill han abort
  • Hejsanhoppsan12345

?.fortsättning:

Jag vet att det är jättevanligt att känna stora tvivel när man får reda på att man ska bli föräldrar. Finns det någon annan som känner igen sig i att mannen reagerat på liknande sätt och hur utvecklade det sig?

• Anonym (Kram)

Har tyvärr varit med om liknande. I efterhand har jag insett att han aldrig ville ha barn, men han visste att jag ville så att prata om vårt framtida barn var ett sätt för honom att "hålla mig kvar" i relationen. Det var alltid någonting vi behövde vänta in innan det var rätt tid, och fanns det inget som väntade så skapade han det genom att boka långa utlandssemestrar osv. Det var en osund relation men jag var blind av kärlek till honom och insåg inte att hans omhändertagande av mig faktiskt var kontroll och svartsjuka. 

Jag blev oplanerat gravid. Skulle byta ut min spiral men mätstickan gick igenom livmoderväggen, så fick vänta 4 veckor innan nyinsättning. Vi slarvade med kondom och jag blev gravid. Han fick panik och blev rasande. Det var första gången han vart fysiskt våldsam och hotade på olika sätt. 

Jag valde att göra abort och lämna den mannen. 

• Anonym (Sanna)

Börja med att ta reda på om han verkligen vill ha barn eller om han duperat dig i flera år för att hålla dig kvar i relationen tills dina fertila år runnit ut i sanden. För om det är så.. då ska du kasta ut honom. Det finns män som lurar kvinnan de älskar för att de vet att hon lämnar annars. Och att utsätta en kvinna för risken att inte få bli mamma.. nä det fins ett eget helvetet för den typen av män.

förhoppningsvis är det bara rädsla och chock. Och det går över. Men om det inte är det utan att han gett dig falska förhoppningar.. då är det en annan femma.

Klart du ska behålla bebisen! Grattis!!

Svar på tråden Sambo ville ha barn men nu när jag är gravid vill han abort