• Anonym (Orolig)

Hpv 16 Hpv 45 och asc-h

Fick svar på cellprov idag att de hittat 
    Hpv 16 Hpv 45 och asc-h I mitt prov. Blev galet otrolig nu, speciellt över asc-h. Någon med erfarenhet? 

• Svar på tråden Hpv 16 Hpv 45 och asc-h
  • Anonym (Orolig)

Ingen som har erfarenhet? 

• Anonym (Operation)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-10-04 12:59:30 följande:
    Hpv 16 Hpv 45 och asc-h

Fick svar på cellprov idag att de hittat 
    Hpv 16 Hpv 45 och asc-h I mitt prov. Blev galet otrolig nu, speciellt över asc-h. Någon med erfarenhet? 

Det är höggradiga  cellförändringar som kan utvecklas,till cancer. Du kommer nog bli erbjuden konisering. Jag hade hpv 16 samt hsil för några år sedan. Jag blev koniserad, dvs. en bit av min livmodertapp togs bort. På återbesöket var allt bra, min hpv hade försvunnit. Vad jag har förstått så kan hpv utvecklas till cancer om man låter det vara. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Operation) skrev 2024-10-04 20:52:57 följande:
    Det är höggradiga  cellförändringar som kan utvecklas,till cancer. Du kommer nog bli erbjuden konisering. Jag hade hpv 16 samt hsil för några år sedan. Jag blev koniserad, dvs. en bit av min livmodertapp togs bort. På återbesöket var allt bra, min hpv hade försvunnit. Vad jag har förstått så kan hpv utvecklas till cancer om man låter det vara. 
    Tack för svar! 
    Mitt senaste cellprov för tre år sedan var normalt, så om det är något så bör det inte hunnit gå så lång tid. Så förhoppningsvis är det i ett mycket tidigt stadie 
  • Anonym (Operation)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-10-04 21:41:46 följande:
    Tack för svar! 
    Mitt senaste cellprov för tre år sedan var normalt, så om det är något så bör det inte hunnit gå så lång tid. Så förhoppningsvis är det i ett mycket tidigt stadie 
    Absolut! Det tar många år för cancer att växa till sig. Grava cellförändringar är inte cancer. 
  • Anonym (Orolig)

Tack!

Fick också en väldigt snabb återtid så det är väl också bra mitt i allt 

Svar på tråden Hpv 16 Hpv 45 och asc-h