• Anonym (Ledsentjej)

Vill inte bli lämnad..

Hej! 
    Obs lång text! Jag har ett seriöst förhållande med min kille sen snart två år men senaste tiden har han betett sig ubderligt. Vi är 24 och 26 år. Han har bla blivit hemlig m sin mobil och om ngn smsar rusar han dit så inte jag ska hinna se på displayen. Sur och vill inte träffas lika ofta. Han pratar inte längre om att flytta ihop och planer vi hade förut. När jag frågar om det är nått får jag inga riktiga svar. Senaste veckan har han knappt velat prata i mobilen och knappt svarat på sms. Jag älskar honom och vill inte att det ska ta slut. Hjälp mig Vad ska jag göra? Kan han fortfarande älska mig även om han beter sig såhär eller är det kört? Kan han ha träffat ngn annan? Jag ligger vaken och hoppas att han ska höra av sig och att allt ska bli som vanligt. Vad brukar det betyda när en kille beter sig såhÄr? Det är mitt första riktiga förhållande så jag har inget att jämföra med men förstår såklart att jag inte borde acceptera det här men jag vill inte flrlora honom

Om en mån är det dessutom vår tvåårsdag och jsg hade akdrig Trott att vi skulle hamna här dör vi ör nu efter allt som vi planerat och pratat om. Jag hade snarare trott på förlovning eller flyta ihop. Jsg är så sårad och ledsen och arg men älskar han så mycket att det gör ont samtidigt. Ursäkta för rörig text men tack flr att du läste <3

• Svar på tråden Vill inte bli lämnad..
  • Lynx123

Du behöver sätte dig ner med honom och ta ett ordentligt snack. Inga anklagelser, utan lugnt och sansat berätta hur du känner och be honom vara så uppriktig som möjligt. Kanske besannas dina farhågor, kanske inte, men hur det än blir får du svar och kan planera ditt liv därefter. Jobbigt, jag vet, men så här kan du ju inte gå omkring och må hela tiden. Kram

• Anonym (fdPåJakt)

TS, det du skriver låter inte alls bra.

Enligt min erfarenhet så är risken stor att du redan har förlorat honom. Min gissning är att han redan har någon annan, åtminstone sedan du märkte av  hans förändrade beteende. Humörsvängningar är ett tecken på att han distanserar sig från dig och mobilsmyget att han inte vill att du ska se något av hans konversationer.

Fast... teoretiskt sett kan det ändå vara något annat...

Jag tror att det vore bra om ni satter er ned för att prata, utan anklagelser, men att du förklarar hur du känner dig inför hans förändrade humör och att du känner en stor oro över att han har någon annan. Om jag varit i din sits (om han nekar eller inte har någon bra förklaring), hade jag även begärt att få titta på hans meddelande-appar (ev kik, snap, messenger, whatsup osv)... förklara att det är det enda som kan stilla din oro. Älskar han dig på riktigt, finns det inte någon anledning till att han skulle neka dig.

• NiMi12

Du vill inte vara med någon som inte vill vara med dig.
    Matcha hans energi. 
    Ge inte någon annan mer än vad de ger dig.
    Fråga rakt ut om det är något han vill berätta.

Vill han lämna er relation så låt honom gå. Han är inte rätt person för dig. Rätt person skulle nämligen aldrig vilja förlora dig.

All kärlek och lycka till dig <3

• Anonym (Göran)

Jag hoppas att du förstår att han håller på med något med en annan tjej. 

Det gör ont att skriva, men det är uppenbart. 

Du ska inte acceptera detta beteende.

Fråga honom vad han håller på med. Fråga honom om han håller på med en annan tjej. 

Du ska inte acceptera detta.

Jag gissar att du redan har förlorat honom. Men det var ingenting att ha. 

Ingen bra kille håller på så här. 

Oärlig omoralisk och otrogen eller på väg att bli det. 

Det är ju uppenbart att han håller på med något skumt bakom ryggen på dig. 

Dumpa honom innan du blir dumpad eller sviken. 

Er relation är inte bra. 

• towerpower

28-år kille och blivit bedragen av min sambo för ca 3 månader sedan. dessa tecken har jag oxå sett ca en månad innan jag visste allt som skett. det är jobbigt och smärtsamt de första månaderna men det går över efter ett bra tag. tänk noga igenom de varningstecken som finns och besluta hur länge du kommer orka med detta beetende hos honom innan det är dags att gå vidare. att stanna olycklig i ett förhållande blir bara destruktivt och hopplöst.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Ledsentjej) skrev 2024-10-04 03:41:14 följande:
    Vill inte bli lämnad..

Hej! 
    Obs lång text! Jag har ett seriöst förhållande med min kille sen snart två år men senaste tiden har han betett sig ubderligt. Vi är 24 och 26 år. Han har bla blivit hemlig m sin mobil och om ngn smsar rusar han dit så inte jag ska hinna se på displayen. Sur och vill inte träffas lika ofta. Han pratar inte längre om att flytta ihop och planer vi hade förut. När jag frågar om det är nått får jag inga riktiga svar. Senaste veckan har han knappt velat prata i mobilen och knappt svarat på sms. Jag älskar honom och vill inte att det ska ta slut. Hjälp mig Vad ska jag göra? Kan han fortfarande älska mig även om han beter sig såhär eller är det kört? Kan han ha träffat ngn annan? Jag ligger vaken och hoppas att han ska höra av sig och att allt ska bli som vanligt. Vad brukar det betyda när en kille beter sig såhÄr? Det är mitt första riktiga förhållande så jag har inget att jämföra med men förstår såklart att jag inte borde acceptera det här men jag vill inte flrlora honom

Om en mån är det dessutom vår tvåårsdag och jsg hade akdrig Trott att vi skulle hamna här dör vi ör nu efter allt som vi planerat och pratat om. Jag hade snarare trott på förlovning eller flyta ihop. Jsg är så sårad och ledsen och arg men älskar han så mycket att det gör ont samtidigt. Ursäkta för rörig text men tack flr att du läste <3

TS, hur går det?
Svar på tråden Vill inte bli lämnad..