• Anonym (Kärlekstörstande)

Svältfödd 2-barnsmor..

Kvinna 40+, sambo med barnens pappa sedan snart 16 år. Majoriteten av vårt liv ihop har jag haft en stor saknad av ömhetsbevis och bekräftelse från honom. Jag har intalat mig själv att jag klarar mig ändå, jag har fått försöka tolka andra handlingar som kärleksförklaringar. I sängen är det alltid jag som tar initiativet och jag har mer lust än han. Med tiden har dessa problem vuxit sig större hos mig och nu vet jag inte riktigt vad jag vill med något längre.

För ett par veckor sedan fick jag uppmärksamhet (och bekräftelse) från oväntat håll. Från början var det enbart fysisk attraktion och sug efter sex med någon annan. Men ju mer vi har pratat i telefon (och sexchattat????) har jag börjat förstå att den här killen och jag har mycket gemensamt och vi verkar vara mer kompatibla även på det sexuella planet. jag blir liksom frestad att lära känna honom mer. Hur hade ni gjort i min situation? 

• Svar på tråden Svältfödd 2-barnsmor..
  • Lazzi

Lös dina problem hemma först annars blir de bara nya problem 

Lazzi skrev 2024-10-03 22:56:10 följande:

Lös dina problem hemma först annars blir de bara nya problem 

Ja det känns ju rimligt. Jag tog upp problemen igen (långt ifrån första gången) med min sambo för snart två veckor sedan men han förmår inte ändra på sig.  Han är mer av åsikten att han kanske borde "släppa mig fri". Jag skulle vilja provseparera för att komma ifrån och kunna sortera ut mina egna känslor och tankar. Men det var inget alternativ lät det som..
  • Melerad ögonfärg

Det är ett moment 22. Man förklarar för sin sambo hur man känner och vad man önskar. Så får man till svar att sambon inte vill samma sak. Hur gör man då? Vi som vill ha mer ömhet och närhet vill ju inte utsätta den vi trots allt älskar för något kränkande krav på närhet eller sex. Tyvärr vinner den som inte vill ha närhet den kampen. Så möter man en annan person som ger en bekräftelse och sexuella inviter?  
    Jag har levt i samma limbo i flera år nu och jag ångrar att jag inte avslutade tidigare. Vi kommer aldrig få det vi vill ha i våra nuvarande förhållanden.

• Anonym (Ann)

Avslutat nuvarande relation innan jag påbörjade nåt nytt med nån annan. Men det är det ju för sent för nu.
    avsluta ditt förhållande, berätta inte om otroheten.

• Anonym (Hm)

Han vill hellre släppa dig fri? Menar du som i öppet förhållande eller avsluta förhållandet?

Det låter onekligen suspekt att han inte vill jobba på saken. Han kanske inte ger ömhet och närhet för att han också tvivlar på sina känslor? 

Usch vilken trist situation. Det går inte att känna sig oälskad i förhållandet, vad får man ut för positivt av ett sånt förhållande? 

Om det var jag hade jag krävt att söka parterapi eller ha öppet förhållande. Hade hellre skiljts och fått möjlighet att finna någon som uppskattat mig, innan jag tappat allt självförtroende. Jag hade bara funderat på att fortsätta om han var villig att jobba på sig själv.

• Anonym (J)

Fråga dig om du är lycklig som du har det?
    Skölj dig och lär känna denna nya bekantskap?

Jag skyllde ett de löst äktenskap med "jag har väl mer lust" men inser efter skillsmässan och då jag träffat ny att det finns dem med samma lust (vi har varit ihop över ett år)

Vi har bara ett liv

Men jag sticker inte under stolen med att de varit tufft att skiljas med barn men jag är trots omständigheterna lyckligare nu och skulle inte vilja ändra tillbaka 

• Anonym (40ish)

Öppnar han själv upp för ett öppet förhållande så är det väl kanske en bra lösning! Se till att vara överens om vilka regler som gäller innan du går vidare med den andra mannen. 

Här har det gått upp och ner under 25 år och plötsligt lossnade det. Nu har vi sex var och varannan dag. Men för ett år sedan var det nära att vi valde vägen med öppet förhållande, men frun backade och bestämde sig för att ta tag i vårt gemensamma sexliv istället 

• Anonym (Isa)

TS! Jag hade ju helt klart testat den andra karln först innan jag släppte den gamla..
    Vilket jag har gjort flera ggr i mitt liv..Från första pojkvännen fram tills nu typ..Jag har aldrig blivit med någon utan att ha haft en gammal bakom mig..

Innan jag träffade min nuvarande man som ex så var jag sambo med en annan karl i flera år som jag inte släppte förrän jag visste hur min nuvarande man var på alla plan. Som hur han såg på jämlikhet, hur snäll han var, vad hans mamma o vänner tyckte om mig, om han tjänade bra o var rik, om han var frisk..Och om han var bra i sängen- är ju ganska viktigt om det ska bli en sängkamrat..

Skulle göra samma sak igen om/när jag träffar en ny man som jag har gjort i hela mitt liv..innan jag lämnar den gamla, helt klart, sen får folk kalla mig vad dom vill. Jag är bara ärlig..😂 

Melerad ögonfärg skrev 2024-10-03 23:56:21 följande:

Det är ett moment 22. Man förklarar för sin sambo hur man känner och vad man önskar. Så får man till svar att sambon inte vill samma sak. Hur gör man då? Vi som vill ha mer ömhet och närhet vill ju inte utsätta den vi trots allt älskar för något kränkande krav på närhet eller sex. Tyvärr vinner den som inte vill ha närhet den kampen. Så möter man en annan person som ger en bekräftelse och sexuella inviter?  
    Jag har levt i samma limbo i flera år nu och jag ångrar att jag inte avslutade tidigare. Vi kommer aldrig få det vi vill ha i våra nuvarande förhållanden.

Nej, du har nog rätt i det. Så hemskt jobbigt för jag älskar honom som människa och vän, han har 8 av 10 rätt. Ingen har förstått mig så bra eller ens lärt känna mig så bra. Men när den där kärnan, som skiljer en vänskapsrelation från en kärleksrelation, saknas så blir det svårt att hålla fast vid honom. 
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-04 00:00:33 följande:

Avslutat nuvarande relation innan jag påbörjade nåt nytt med nån annan. Men det är det ju för sent för nu.

Det kommer troligen inte bli någon seriös relation med den nya då han är gift, har barn och bor en bra bit ifrån mig. Men han ger mig endorfiner och egoistiskt nog så behöver jag nog detta lilla fiffel för att ta mig igenom allt det jobbiga jag har framför mig. 
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-04 00:18:23 följande:

Han vill hellre släppa dig fri? Menar du som i öppet förhållande eller avsluta förhållandet?

Det låter onekligen suspekt att han inte vill jobba på saken. Han kanske inte ger ömhet och närhet för att han också tvivlar på sina känslor? 

Usch vilken trist situation. Det går inte att känna sig oälskad i förhållandet, vad får man ut för positivt av ett sånt förhållande? 

Om det var jag hade jag krävt att söka parterapi eller ha öppet förhållande. Hade hellre skiljts och fått möjlighet att finna någon som uppskattat mig, innan jag tappat allt självförtroende. Jag hade bara funderat på att fortsätta om han var villig att jobba på sig själv.

Han menar avskuta förhållandet.. Han har länge känt sig otillräcklig med mig, vi pratar alltså flera år. Jag har varit väldigt tydlig med vad jag önskar och även varit lyhörd för vad han vill ha av mig (om han ändå kunde ge mig svar på det någon gång) . Men såhär 14-15 år senare sedan det kom på tal första gångerna så har inte mycket blivit bättre.

Vi har gått i parterapi några gånger. Slutade för ett år sedan med beslutet att låta honom jobba på sitt egna mående innan han kan börja prestera mer i vår relation. Det har inte hänt någonting på någon front mig veterligen. Nu har jag begärt att vi ska träffa terapeuten igen för att diskutera lösningar på vår nuvarande situation. Men han är ju så fullbokad på jobbet jämt...😤 Jag har en tid på torsdag som jag sa att vi kan ta tillsammans men verkar inte som att han kan lösa det. Blir så jävla besviken och arg.. 
    Anonym (J) skrev 2024-10-04 17:41:22 följande:

Fråga dig om du är lycklig som du har det?
    Skölj dig och lär känna denna nya bekantskap?

Jag skyllde ett de löst äktenskap med "jag har väl mer lust" men inser efter skillsmässan och då jag träffat ny att det finns dem med samma lust (vi har varit ihop över ett år)

Vi har bara ett liv

Men jag sticker inte under stolen med att de varit tufft att skiljas med barn men jag är trots omständigheterna lyckligare nu och skulle inte vilja ändra tillbaka 

Han är min stora trygghet och en riktig klippa. Men totalt oförmögen att visa kärlek i ord och de handlingar jag önskar. Och jag kräver inte mycket egentligen.. Så lycklig..jag vet faktiskt inte.. 😏 Den här nya verkar också ha hög sexdrift medans hans fru är mer som min sambo. Jag är så himla sugen på honom....????
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2024-10-07 23:59:05 följande:
    Han är min stora trygghet och en riktig klippa. Men totalt oförmögen att visa kärlek i ord och de handlingar jag önskar. Och jag kräver inte mycket egentligen.. Så lycklig..jag vet faktiskt inte.. 😏 Den här nya verkar också ha hög sexdrift medans hans fru är mer som min sambo. Jag är så himla sugen på honom....????
    Fattar inte varför det blev massa frågetecken på slutet.. 
    Anonym (40ish) skrev 2024-10-04 23:17:16 följande:

Öppnar han själv upp för ett öppet förhållande så är det väl kanske en bra lösning! Se till att vara överens om vilka regler som gäller innan du går vidare med den andra mannen. 

Här har det gått upp och ner under 25 år och plötsligt lossnade det. Nu har vi sex var och varannan dag. Men för ett år sedan var det nära att vi valde vägen med öppet förhållande, men frun backade och bestämde sig för att ta tag i vårt gemensamma sexliv istället 

Om det vore så väl.. Jag har också föreslagit att vi kan bjuda in en tredje part..till och med en tjej om det skulle kännas bättre för honom. Men nej..det finns inte på hans karta. Han blev typ sur och pratade inte med mig på ett par dagar. Så öppet förhållande kan jag glömma.. Vilket är synd. För jag skulle gärna vilja prova och se om det skulle funka. Då får man liksom både ha kakan kvar och äta den Skrattande Hur sjutton gjorde ni?? 
    Anonym (Isa) skrev 2024-10-05 00:07:53 följande:

TS! Jag hade ju helt klart testat den andra karln först innan jag släppte den gamla..
    Vilket jag har gjort flera ggr i mitt liv..Från första pojkvännen fram tills nu typ..Jag har aldrig blivit med någon utan att ha haft en gammal bakom mig..

Innan jag träffade min nuvarande man som ex så var jag sambo med en annan karl i flera år som jag inte släppte förrän jag visste hur min nuvarande man var på alla plan. Som hur han såg på jämlikhet, hur snäll han var, vad hans mamma o vänner tyckte om mig, om han tjänade bra o var rik, om han var frisk..Och om han var bra i sängen- är ju ganska viktigt om det ska bli en sängkamrat..

Skulle göra samma sak igen om/när jag träffar en ny man som jag har gjort i hela mitt liv..innan jag lämnar den gamla, helt klart, sen får folk kalla mig vad dom vill. Jag är bara ärlig..😂 

Haha 😂
    Jag skulle inte palla det! Har redan ågren över att jag chattat och pratat i telefon med den här andra. 
  • Anonym (Trolltider)
    Anonym (Kärlekstörstande) skrev 2024-10-08 00:04:57 följande:
    Om det vore så väl.. Jag har också föreslagit att vi kan bjuda in en tredje part..till och med en tjej om det skulle kännas bättre för honom. Men nej..det finns inte på hans karta. Han blev typ sur och pratade inte med mig på ett par dagar. Så öppet förhållande kan jag glömma.. Vilket är synd. För jag skulle gärna vilja prova och se om det skulle funka. Då får man liksom både ha kakan kvar och äta den Skrattande Hur sjutton gjorde ni?? 
    Och nu låtsas du vara kvinna också så att du ska få prata om dina sexfantasier utan att någon feminist går till angrepp. Man känner igen din skrivstil, du är ingen mamma utan en gubbe. 🤮

vem försöker du lura? 
  • Anonym
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-04 00:00:33 följande:

Vilken otrohet?
    Anonym (Trolltider) skrev 2024-10-08 01:50:27 följande:
    Och nu låtsas du vara kvinna också så att du ska få prata om dina sexfantasier utan att någon feminist går till angrepp. Man känner igen din skrivstil, du är ingen mamma utan en gubbe. 🤮

vem försöker du lura? 
    Haha what?! 😂
    Vem är det som trollar egentligen? 😂
  • Anonym (Erik)
    Anonym (Trolltider) skrev 2024-10-08 01:50:27 följande:

vem försöker du lura? 
    Varför skriver du ett så trist och diskussionsdödande inlägg? Vad får du ut av det? Känner du dig duktig för att du tror att du har avslöjat någon som har dolda avsikter? Snälla, kan du inte bara låta bli.
Svar på tråden Svältfödd 2-barnsmor..