• Anonym (Bia)

Kan man ta både sömntablett och Benzo samtidigt?

Ja, jag var i total obalans idag hos läkaren så jag minns inte riktigt vad han sa. jag befinner mig i en krissituation som just nu blivit akut med förtärande ångest. Jag har behandling sedan tidigare med samtal och även ett par olika mediciner för sömnen eftersom jag sover dåligt. 

idag fick jag utskrivet en låg dos av "snällare" Benzo eftersom jag just nu är väldigt ångestfylld och uppjagad inför ett möte imorgon som jag känner att jag inte kommer att klara av riktigt.

Frågan är nu om jag dels kan ta en Benzo nu och sedan om någon timme kan ta en sömntablett t ex Propavan utan att det blir farligt på något sätt?

• Svar på tråden Kan man ta både sömntablett och Benzo samtidigt?
  • Anonym (benzoman)

tror inte det är farligt att blanda, men jag skulle satsa på en av tabletetrna
    benzo blir man trött av

• Anonym (Bia)
    Anonym (benzoman) skrev 2024-10-03 20:06:58 följande:

tror inte det är farligt att blanda, men jag skulle satsa på en av tabletetrna
    benzo blir man trött av

Tog en innan idag och en nu för en timme sedan men känner inte att det räcker tyvärr...kanske jag somnar men mitt problem är ofta att jag vaknar och har svårt att somna om så jag skulle vilja ta en tablett som "håller mig nere" så att jag kan somna om. lättare....
  • Anonym (J)

Fråga din läkare. Annars en internetläkare.

• Anonym (J)

Fast du har väl fått båda utskriva av samma läkare eller? Då vet de väl att du tar både och 

• Anonym (Bia)
    Anonym (J) skrev 2024-10-03 21:11:33 följande:

Fast du har väl fått båda utskriva av samma läkare eller? Då vet de väl att du tar både och 

Ja, det är samma läkare. De olika sömntabletterna är utskrivna tidigare för att prova, men just nu är det en akut situation som han tyckte att jag har alltför kraftig ångest och är väldigt uppjagad och behövde Benzo. även för att jag provat de olika sömntabletterna under veckan och de har inte hjälpt alls. Men jag minns tyvärr inte vad allt vi pratade om idag och om jag kunde ta en sömntablett också trots att jag tagit Benzo som lugnat mig lite.
    Anonym (J) skrev 2024-10-03 21:10:37 följande:

Fråga din läkare. Annars en internetläkare.

Min läkare är den mest fantastiska jag haft men även han är ledig ibland och jobbar inte på kvällen...detta handlar om i att ta tablett ikväll....imorgon kan jag såklart fråga honom
  • Anonym (Vad)

Vad heter medicinerna Och vilken styrka? Längd och vikt på dig?

• Anonym (Bia)
    Anonym (Vad) skrev 2024-10-03 21:29:14 följande:

Vad heter medicinerna Och vilken styrka? Längd och vikt på dig?

För sömnen sedan tidigare: Propavan, Lergigan och Circadin. Benzon är Oxascand 5 mg.

Längd och vikt tänker jag inte är viktigt mer än att jag är ganska normal, inte klen och inte fet.
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Bia) skrev 2024-10-03 21:38:01 följande:
    För sömnen sedan tidigare: Propavan, Lergigan och Circadin. Benzon är Oxascand 5 mg.

Längd och vikt tänker jag inte är viktigt mer än att jag är ganska normal, inte klen och inte fet.

vad för mediciner är det du vill ta? 

circadin är bara melatonin. Ingen fara med benzo. 

lergigan är typ stark antihistamin inte heller farlig med benzo. 

propavan är inte narkotikaklassat. 

Du har nog inget att vara orolig för. Jag har fått på ordination helt ok med benzo + beroendeframkallande/narkotikaklassade sömnmedel. 

Lycka till med allt! 

• Anonym (Bia)
    Anonym (Vad) skrev 2024-10-03 21:49:09 följande:

vad för mediciner är det du vill ta? 

circadin är bara melatonin. Ingen fara med benzo. 

lergigan är typ stark antihistamin inte heller farlig med benzo. 

propavan är inte narkotikaklassat. 

Du har nog inget att vara orolig för. Jag har fått på ordination helt ok med benzo + beroendeframkallande/narkotikaklassade sömnmedel. 

Lycka till med allt! 

Ok, tack så mycket. Jag tog en propavan nu och hoppas på det bästa🙂
Svar på tråden Kan man ta både sömntablett och Benzo samtidigt?