• Anonym (Jill)

Måste man känna fjärilar i magen om man är kär?

Finns det olika typer av kär? Kan man känna sig varm, glad och kåt om man är kär eller måste man känns pirret i magen?

• Svar på tråden Måste man känna fjärilar i magen om man är kär?
  • Anonym (Tjej)

Att folk fortfarande inte fattar. Fjärilar i magen är kroppens svar på flykt beteende. jag vill känna lugn o trygghet och att personen är intressant

• EpicF
    Anonym (Tjej) skrev 2024-10-03 16:48:37 följande:

Att folk fortfarande inte fattar. Fjärilar i magen är kroppens svar på flykt beteende. jag vill känna lugn o trygghet och att personen är intressant

Flykt beteende?

Nej, känslan av fjärilar i magen är att man är nervös. Det kan man vara när man är kär, därav kam man få fjärilar i magen när man är kär. Men det har inget att göra med flykt. 
  • Anonym (?)

Beror lite på vad du menar med orden. Pirr i magen får jag när jag är stormande nyförälskad. Jag har haft relationer där jag varit mer lugnt kär också. Men för mig har det oftast handlat om tid: det är i början det pirrar.

• Anonym (Tjej)
    EpicF skrev 2024-10-03 17:08:43 följande:
    Flykt beteende?

Nej, känslan av fjärilar i magen är att man är nervös. Det kan man vara när man är kär, därav kam man få fjärilar i magen när man är kär. Men det har inget att göra med flykt. 
    Du fattar väl snart du också. jag vill inte känna det iallafallz jag vill känna att killen gör mig trygg och bekväm. känner jag fjärilar på en första dejt så springer jag. Inte det jag vill.
  • EpicF
    Anonym (Tjej) skrev 2024-10-03 17:13:34 följande:
    Du fattar väl snart du också. jag vill inte känna det iallafallz jag vill känna att killen gör mig trygg och bekväm. känner jag fjärilar på en första dejt så springer jag. Inte det jag vill.
    Du gör självklart som du vill.

Men "fjärilar i magen"-känsla handlar inte om flykt, utan att man är bla nervös och upprymd. Nervös kan både vara positivt och negativt. 
  • Anonym (Kl)

På tal om pirr, bara jag som har typ konstant diarre när jag är kär? Det är en känsla utöver det vanliga, saknar den.

Men om jag ska svara på din fråga, så finns ingen lista över kroppsliga sensioner som man måste känna när man är kär.

• Anonym (Kl)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-10-03 16:48:37 följande:

Riktigt så funkar det inte. Fjärilar i magen är ingenting annat än nervös energi. Det kan yttra sig på ett negativt sätt eller ett positivt sätt. Faktum är att vi upplever samma sensationer när vi är upprymda/euforiska som när vi har ångest. Fjärilar i magen kan signalera olika saker för oss. 
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Kl) skrev 2024-10-04 00:06:42 följande:

På tal om pirr, bara jag som har typ konstant diarre när jag är kär? Det är en känsla utöver det vanliga, saknar den.

Men om jag ska svara på din fråga, så finns ingen lista över kroppsliga sensioner som man måste känna när man är kär.

Haha nej! Jag brukar inte uppleva det men känslan minns jag när det är sådär starkt och pirrigt. Så har jag bara känt en gång och mycket svagare en annan gång. Nu kände jag bara pirr liiite precis i början. Kanske förlorat förmågan att känna det. 
Svar på tråden Måste man känna fjärilar i magen om man är kär?