• Anonym (Vän)

    Hur många kvinnor accepterar att mannen är bi?

    En vän av mig var kär i sin kvinna, men han var bi och hade behov för att  ha sex med män, passiv, ta emot kuk. Han var redd för att berätta det för henne, att det då skulle ta slut, men efter en tid valde han å göra så. Kvinnan accepterade det, men bara i en öppenhet om att hon fick veta med vem han träffade, dom har varit tillsammans i ca tre år nu och det verkar som det funkar bra. Är det någon som har liknande erfarenhet, ev synpunkt?

  • Svar på tråden Hur många kvinnor accepterar att mannen är bi?
  • Anonym (H)

    Bisexualitet och att inte vara monogam är två olika saker. Det förstnämnda funkar för mig men inte det sistnämnda.

  • Anonym (E)

    Samma som för H ovan. Otrohet är inte godtagbart, en överenskommelse är ok om jag i det förhållandet känner mig ok med det.

  • Anonym (Biiiiii)

    Det är väl bra. Man kan ju få gratis honung.

  • felicityporter

    Eh, nää!!! Aldrig i livet att jag hade gått med på det. Jag är extremt monogam av mig och min partner måste också vara det, annars får han hitta en annan.

  • Anonym (JZ)

    Aldrig i livet. Att vara bisexuell och ha ett öppet förhållande är dock två skilda saker. Det är inte relaterat. Finns monogama bisexuella och icke monogama heterosexuella osv. För min del så hade jag varken varit med en bi-man eller i ett öppet förhållande. 

  • Anonym (())

    Nej, vill varken ha polygama eller bisexuella män till partners. Blir avtänd av båda sorterna. 

  • Anonym (Emma)
    Anonym (()) skrev 2024-10-03 01:33:37 följande:

    Nej, vill varken ha polygama eller bisexuella män till partners. Blir avtänd av båda sorterna. 


    Samma här. 
  • Anonym (Oj...)

    Jag vet en bisexuell kvinna som inte vill vara med bisexuella män. Men det är tydligen så provocerande så hon vågar inte säga det längre. Fattar inte riktigt det, hennes preferens hon får väl välja själv tycker jag...men fasiken vad arga en del blev av det.

  • Anonym (())
    Anonym (Oj...) skrev 2024-10-03 01:57:36 följande:

    Jag vet en bisexuell kvinna som inte vill vara med bisexuella män. Men det är tydligen så provocerande så hon vågar inte säga det längre. Fattar inte riktigt det, hennes preferens hon får väl välja själv tycker jag...men fasiken vad arga en del blev av det.


    Råkar hon på många män som visar sig vara bi? Jag trodde detta var relativt ovanligt.
    En majoritet av män är väl hetero kan jag tänka mig. Man kan ju alltid fråga dem om deras sexuella läggning dock. Det hade jag gjort, bara för säkerhets skull.

    Och hoppas de är uppriktiga. Jag vill verkligen inte dejta en man som ligger eller legat med andra män. Inget emot gay eller bipersoner men finner det ändå väldigt oattraktivt i en relation. Man har rätt till sina egna känslor också. 
  • Anonym (J)

    Då hade han fått vara med en man istället för uppenbarligen är det det han vill.

  • Anonym (J)
    Anonym (Oj...) skrev 2024-10-03 01:57:36 följande:

    Jag vet en bisexuell kvinna som inte vill vara med bisexuella män. Men det är tydligen så provocerande så hon vågar inte säga det längre. Fattar inte riktigt det, hennes preferens hon får väl välja själv tycker jag...men fasiken vad arga en del blev av det.


    Fast hon är ju bi själv. Varför ska hon få ligga med andra tjejer om inte kan ska få ligga med andra män. De är ju bi båda två. Jag kan förstå reaktionerna.
  • Anonym (Bs man)

    Det händer säkert men är nog inte så vanligt. Som framgår av flera tidigare inlägg verkar många kvinnor äcklas av bisexuella män, märkligt nog är det få män som äcklas av bisexuella kvinnor. 

  • Anonym (Kim)

    Jag hoppas han accepterar att hon också ligger med andra. Jäkla typtag det där. Hon kan ju pegga honom så får han det han vill i röven utan att han är otrogen. En redig strap-on. Eller så får han lösa det själv med dildo. 

  • Anonym (Vän)

    Det finnes jo kvinnor som gillar se två män ha sex, Jag känner en tjej som gillar se sin man suga en annan man. Finnes det nån sån tjej här? 

  • Anonym (Kim)

    Om du känner en sådan tjej så kan du väl leka med hennes man. Eller är det du som är mannen?  
    Här ska du inte ragga iaf. 

  • Cartjan1

    Fast det där är som många påpekat skilda saker, att han är bi och att han vill ha en öppen relation. Jag är själv bisexuell men har inget intresse av att öppna upp min makes och min relation. Det är en vanlig fördom eller kanske stereotyp att bisexuella skulle vara översexuella och inte kunna hålla oss till "enbart" det kön vår nuvarande partner har. Menar nu inte att det på något sätt är fel att vilja ha en öppen relation men de bisexuella jag känt så har en klar majoritet inte varit vare sig poly eller intresserade av en öppen relation - såsom det ser ut i stort i samhället. 

    För att återgå till ts, jag tror att det de flesta skulle ha problem med är inte de facto att din är bi utan att han vill ha en öppen relation. Vilket såklart är helt ok men inte något man kan begära att andra ska vara ok med eller anta att de är emot bisexuella för att de inte vill.

  • Anonym (Aldrig)

    Skulle aldrig i mitt liv velat vara med en bisexuell man, än mindre en man som ligger med andra män medan vi är tillsammans

  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Oj...) skrev 2024-10-03 01:57:36 följande:

    Jag vet en bisexuell kvinna som inte vill vara med bisexuella män. Men det är tydligen så provocerande så hon vågar inte säga det längre. Fattar inte riktigt det, hennes preferens hon får väl välja själv tycker jag...men fasiken vad arga en del blev av det.


    Samma här. Är bisexuell men vill inte ha en man som är det. 
  • Anonym (Oj...)
    Anonym (()) skrev 2024-10-03 02:06:59 följande:
    Råkar hon på många män som visar sig vara bi? Jag trodde detta var relativt ovanligt.
    En majoritet av män är väl hetero kan jag tänka mig. Man kan ju alltid fråga dem om deras sexuella läggning dock. Det hade jag gjort, bara för säkerhets skull.

    Och hoppas de är uppriktiga. Jag vill verkligen inte dejta en man som ligger eller legat med andra män. Inget emot gay eller bipersoner men finner det ändå väldigt oattraktivt i en relation. Man har rätt till sina egna känslor också. 
    Nej det gör hon inte vad jag vet. Det här är något vad jag vet heterosexuella personer har blivit sura över när vi har diskuterat. Hon har sagt något "men vad osexigt" "Jag skulle aldrig kunna tänka mig vara med en sån" och det har blivit riktigt dålig stämning.
    Anonym (J) skrev 2024-10-03 05:19:28 följande:
    Fast hon är ju bi själv. Varför ska hon få ligga med andra tjejer om inte kan ska få ligga med andra män. De är ju bi båda två. Jag kan förstå reaktionerna.

    Hon anser inte att det är samma sak. Hon vill ha det så att han inte är med andra än henne och att hon inte är med andra män än honom.
Svar på tråden Hur många kvinnor accepterar att mannen är bi?