• Anonym (Spontan)

Planerar ni ert sex

Har funderat en del när man bla läser trådarna här. 
    Hur många planerar i förväg hur och när ni ska ha sex?
    Tänker framförallt när det kommer till analsex. Vi planerar aldrig i förväg att vu ska ha sex, det blir när lust och tillfälle finns. Ibland blir det analt om vi känner för det. Känns väldigt uppstyrt om man ska rengöra mm ibland dagar innan...

• Svar på tråden Planerar ni ert sex
  • Anonym (hej)

Jag har föreslagit det och det var intressant. Det blir lite att man laddar före och det finns en spänning i luften. Kanske att man vilar lite mer före. Kanske pullar henne på förmiddagen så hon börjar tänka vad som ska ske senare på kvällen. Ska det vara analt så behöver man ju inte börja dagen före. Det funkar ju timmen innan. 
    Jag tror man kan både planera och ha sponana ligg. Ett äpple utesluter inte en äppelpaj. Dålig liknelse. Jag vet. 

• Anonym (man 50)

Vi planerar i förväg dels för att det är svårt att hitta tid tillsammans spontant annars pga av barn och jobb och dels för att min frus sexlust minskat rätt kraftigt. Att ha en  inplanerad tid för sex blir lite som att gå på date, vi kan se fram emot det och bygga upp spänningen flera dagar innan och det blir faktiskt mycket bättre än att försöka vara spontan. Visst, det är inte lika spännande som det var i början men jag tror det är oundvikligt i ett långt förhållande.

Nu har vi inte analsex men hade vi det vore det ett absolut krav att hon var ordentligt ren och det kräver ju förberedelser.

• redhat

Nja, vi har snarare en rutin att ha sex efter fredagsmyset (fredagsmus som barnen sa när dom var små). Min sambo som är morgonperson och brukar vila till barnens film, så hon är pigg till "natten" samt att man kan sova ut på lördagen (lite fredags-vin för avslappningen är ju aldrig fel). Vi brukar också försöka få till några hotelnätter per år utan barn. Vi brukar ofta göra något extra vid dessa tillfällen (typ ny leksak, rollspel, plats..), ansvaret ligger oftast på mig att komma på "temat". Ibland är det överraskning men bäst är nog när hon får vara med och bygga upp spänning kring  "temat". Så har vi "spontan" sex mellan "rutinsexet" men för att inte glömma av sex i vardagen så har detta funkat bra för oss.

Svar på tråden Planerar ni ert sex