• Anonym (Arg)

Hur få min medicin???????

Beställde receptbelagd medicin på nätet så att min pojkvän kunde hämta ut det snabbt. Svårt att göra det själv. 
    Han hämtade ut med mitt och hans leg nån okänd människas Schampo,  hur fan kan det hända????

Jag behöver detta, recept medicin.  Jag får skaffa nytt recept som tar månader. Är detta okej? Kan inte jobba nu.

• Svar på tråden Hur få min medicin???????
  • Anonym (Sigge)

Vad sa apoteket när du kontaktade dem, som du skulle göra enligt din förra tråd?

• Anonym (Reklamera)

Du ska reklamera till nätapoteket som du beställde ifrån.

Var det Apotea du beställde ifrån så finns det ett formulär som är enkelt att fylla i, upptäckte jag nyligen när jag fick ett par tandborstar för lite. Andra apotek kanske har liknande.

Oavsett brukar man hitta information om hur man ska göra genom att scrolla längst ner på sajten och leta efter orden "kundservice" och/eller "retur och reklamation".

Var noga med att de får veta det är just en reklamation, inte bara en retur, och att du inte har fått det du beställde. 

• NyfiknaAstrid92

Jag är mer oroad över att din "pojkvän" inte känner dig överhuvudtaget verkar det som alternativt är gravt förståndshandikappad. Oavsett vilket så bör du inte låta honom gå fler ärenden åt dig.

• Anonym (g)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-02 20:11:32 följande:

Jag är mer oroad över att din "pojkvän" inte känner dig överhuvudtaget verkar det som alternativt är gravt förståndshandikappad. Oavsett vilket så bör du inte låta honom gå fler ärenden åt dig.

Ja det krävs en riktig man för att hämta ut TS beställa paket och ta det hem till henne... eller vänta vad var det nu han faktiskt gjorde????
  • Anonym (Arg)

Såhär:

Kl 08:14 ringde jag kundtjänst. Svar var att jag ska ringa apoteket när de öppnar kl10.00. Jag valde att ringa via chatten kl 09,14 som sa gå till apoteket.  Jag gick till apoteket och killen sa, ingen här kan hjälpa dig, ge mig ditt nr så ringer vi. Kl 16,30 har ingen ringt så jag ringer runt igen. 

HUR FAN SKA FÅ MINA MEDICINER?????

Så känner jag nu, ingen kan hjälpa mig 

• Lynx123

Kontakta kundtjänst igen så att du kan reklamera. Det kommer ordna sig men du får nog ligga på tyvärr. Lycka till

• Anonym (Arg)

Jag både ringde och gick dit personligen.  Jag kommer inte få mina mediciner trots att jag lämnade det felaktiga schampot.  Beställ aldrig från apotek hjärtat! Jag blir arbetslös nu.. behövde verkligen detta

• Lynx123

Varför skulle du bli arbetslös? Kollade du upp hur många uttag som gjorts på.apotekets hemsida alt. 1177? Ringde du kundtjänst igen, efter att de inte ringde tillbaka?

• Anonya

Tråkig situation. Kan du inte kontakta någon nätläkare? Bäst om din egen vårdcenntral har sådan som de är kopplad till, tex Capio, men även annan går att kontakta. Är det starka mediciner med särskilda förskrivningsregler är det värre. Spara förpackningen med den andra personens uppgifter och ta kort på dem som du kan bifoga när du söker vård. Reklamera också skriftligt både till apoteket och till den tjänst som användes vid leveransen så att du kan påvisa det också. 

Sedan är det ju det där om att inte lämna förnyande av medicin till sista minuten... men det vet du ju och lider av nu. Och du är varken den första eller sista som gör det, been there, done that även jag. (Utgår från att det inte är antibiotika eller annan medicin för plötslig sjukdom för då hade den inte skickats.)

Ifall du hinner bli så dålig innan du får din medicin att du inte kan jobba, kan du inte då sjukanmäla dig några dagar?

• Anonym (Reklamera)
    Anonym (Arg) skrev 2024-10-02 21:59:02 följande:

Jag både ringde och gick dit personligen.  Jag kommer inte få mina mediciner trots att jag lämnade det felaktiga schampot.  Beställ aldrig från apotek hjärtat! Jag blir arbetslös nu.. behövde verkligen detta

Ring till dem! De måste kunna lösa detta. 

Det kommer troligen att ta några dagar dock. Så är det ju tyvärr när man beställer saker och det blir fel. 
  • Anonym (Arg)

Tack så jättemycket för alla svar. Fått sms idag att jag kan hämta medicin. {#emotions_dlg.flower} Personligt sms så jag är absolut inte arg längre och kommer inte göra nån anmälan.  Misstag sker, vi är människor.  

Min pojkvän får göra det så snart han kan, jag klarar tyvärr inte gå ut idag. 

Svar på tråden Hur få min medicin???????