• Bad Romance

Missfall fast ändå inte?

Hej. Är i v 5 (snart 6). Hade från början tydliga gravidsymtom som illamående, svullna bröst, gaser, gravidhjärna mm. Fick en rejäl blödning i måndags. Fortsatte blöda fram till idag så ca 3 dagar. Känts som rejäl mens med slem och tillhörande mensvärk. Under tiden har graviditeten liksom ?runnit ur kroppen?. Bröstsvullnaden har försvunnit, magen är inte lika spänd och gasig och jag är liksom ?nykter? i huvudet om än mycket sömnig. Jag är ganska säker på att jag har fått missfall :?(. Ändå kvarstår vissa symtom som trötthet och känningar i magen. 

Vården säger så klart att det inte går att veta något förrän om X antal veckor. Och att symtomen kan sitta kvar i kroppen. 

Min fråga är: har någon erfarenhet av att ha åkt på en rejäl blödning så tidigt och det INTE var missfall? Trots att de första symtomen försvunnit? Eller är naturen bara så jävlig som lämnar en med spöken?

• Svar på tråden Missfall fast ändå inte?
  • Eken84

Hej!

Jag fick en liten blödning i vecka 7, var säker på att det var missfall då jag haft ett tidigare missfall som började med en blödning i vecka 7. Så jag åkte in akut även denna gång och blev chockad och glad av att fostret levde med pickande hjärta! :) 

Dock var blödningen väldigt liten, förstår att man blir mer orolig med en rejäl blödning. Det behöver ju inte vara missfall även vid större blödningar, men om jag vore du hade jag åkt in till gynakuten och stått på mig om ett tidigt ultraljud för att kolla om det ser normalt ut och slippa fundera. 

All lycka!

• mo4s

Hur har det gått för dig? Är i samma situation, varit på undersökning men de kunde inte se något så har fått återbesökstid eftersom de inte vet om det berodde på att det var tidigt..

Svar på tråden Missfall fast ändå inte?