• Anonym (R)

Vad tycker ni om namnet Sally?

Vi ska snart få en dotter och gillar namnet Sally. Det är det enda namnet vi är överens om. Har fått lite blandande reaktioner på det. Vad tycker ni om namnet och vad associerar ni det med? 
    Har det blivit för populärt på sista tiden? 

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Sally?
  • Anonym (J)

Tänker på karaktären i tv-serien. Tycker det är ganska fint.

• trollhona

Jag har personligen svårt med y-namn men om det är det enda ni kan enas om så grattis tillnamnvalet och hoppas på en snabb förlossning när det är dags Gravid

• Anonym (Elin)

Jag gillar inte namnet Sally men vad spelar det för roll vad andra tycker? 
    Det är ert barn och ni som ska gilla namnet och det kommer ändå alltid finnas olika åsikter om namn

• Xenia

Inget fel på Sally, även om det ursprungligen var ett smeknamn för Sara/h. Men det fungerar bra som eget namn, ett namn i samma stil som Molly men ovanligare.

• Ascendere

Jag gillar det, det är fint tycker jag. 

För mig har det lite samma stil som Lilly, Nelly och Ester, också fina namn,  alltså namn som går i perioder på ganska många år. 

• Anonym (Lis)

Tycker det är fint. För mig har det inte alls samma klang som Lilly och Nelly. De två är väl de y-namn som passar ihop med Ronny och Conny m.fl. Nelly är ju dock även namn på en nobelpristagare så finns ju finare konnotationer där också. Bonny har jag aldrig sett och Bonnie känns ju mer som ett överklassnamn.

Sally låter mer gediget på nåt sätt. Kanske för att jag träffat vettiga personer som heter det. Och Maria Lundqvists karaktär på det.
    Sally och Molly känns mer lika.
    Sally känns som det kan vara vanligt djurnamn.

Stå på er, kör på Sally!

• Anonym (L)

Sally är väldigt vanligt, men fint! Min dotter heter Vera, det klättrade på topp 5 året efter hon föddes och nu heter väldigt många små flickor Vera. Men vem bryr sig egentligen. Tycker ni att Sally är fint så kör! 

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Sally?