• Anonym (Förvirrad och stressad kanel köpare)

Fel köp av kanel...

Hej på er!

För ett litet tag sen så råkade jag köpa kanelstång istället för mald kanel. Har någon något tips vad jag kan använda kanelstången åt känns synd att den inte kommer till någon användning. 

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Fel köp av kanel...
  • KakanMiller

Du kan lägga den i kokande vatten i en burk över natten sen ha detta som ögondroppa! ett gammalt beprövat husmorsknep

• Anonym (Tomten)

Koka risgrynsgröt. En kanelstång i gröten medan den kokar ger god smak och lite julstämning. 

• Mrs Moneybags
    Stoppa två kanelstänger i en burk med socker. Inom två veckor har du ett milt kanelsocker som du ha i kaffet, teet eller strö över gröt. 
  • Anonym (Krans)

Det kan ju vara väldigt dekorativt och lukta gott om du gör jul-dekorationer. I en krans eller en julgrupp. 

• Anonym (Q)

För det första så håller de i evigheter, så det är ingen brådska att använda upp dem.

Jag använder mest kanelstänger i drycker på vintern. Stoppar en eller två i glöggen, har i koppen för varm äppelmust och glühwein, eller för att röra om i en kopp chai. Min pappa gör en fantastisk julig dessert med inlagda clementiner och i lagen har han kanelstång, stjärnanis och saffran.

• Anonym (Glögg)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-02 13:55:04 följande:

För det första så håller de i evigheter, så det är ingen brådska att använda upp dem.

Jag använder mest kanelstänger i drycker på vintern. Stoppar en eller två i glöggen, har i koppen för varm äppelmust och glühwein, eller för att röra om i en kopp chai. Min pappa gör en fantastisk julig dessert med inlagda clementiner och i lagen har han kanelstång, stjärnanis och saffran.

Skulle man kunna fa receptet pa den juliga desserten? Later jattegott!
  • Anonym (Q)
    Anonym (Glögg) skrev 2024-10-02 14:23:37 följande:
    Skulle man kunna fa receptet pa den juliga desserten? Later jattegott!
    Jag tror att det kan vara från det här receptet, eller något som i alla fall liknar det väldigt mycket.
  • klyban

Horchata och mexikansk risdrink.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Fel köp av kanel...