• Sunnysoda23

KUB TEST 12+3

Hej ! 

Jag var på kub test imorse men det gick inte att fullfölja testet då bebisen låg vriden (hon kunde ej mäta nacken). 

Det hon  kunde se var att hjärtat slog bra, hjärnan såg bra ut, händer och fötter såg bra ut och njurar/urinblåsan var bra. 

Hon bokade om en tid 1 vecka fram, känner mig super orolig och kan ej slappna av. Tycker att det var konstigt att hon bokade så långt fram? 

Har någon annan varit med om samma ? 

ska jag boka ett privat KUB och betala för det själv ? Eller ska jag ringa o be om en tidigare tid. 

• Svar på tråden KUB TEST 12+3
  • Anonym (Anon)

Precis samma sak hände mig, jag fick däremot tid dagen efter. Där de igen inte kunde se och jag fick komma tillbaka senare samma sak igen, så totalt 3 försök! Allt såg jättebra ut. jag tror du kan vara lugn, är det svårt att näta nacken tyder det ju på att den är smal vilket den ska vara!

jag hade hellre låtit det gå några dagen än att vara på så täta försök som jag var på. Jag var orolig i veckor att jag utsatt mitt barn för för mycket strålning under kort tid.

• Anonym (Anon)
    Anonym (Anon) skrev 2024-10-02 11:15:33 följande:

Precis samma sak hände mig, jag fick däremot tid dagen efter. Där de igen inte kunde se och jag fick komma tillbaka senare samma sak igen, så totalt 3 försök! Allt såg jättebra ut. jag tror du kan vara lugn, är det svårt att näta nacken tyder det ju på att den är smal vilket den ska vara!

jag hade hellre låtit det gå några dagen än att vara på så täta försök som jag var på. Jag var orolig i veckor att jag utsatt mitt barn för för mycket strålning under kort tid.

Fick komma tillbaka senare samma dag!* ska det stå 
Svar på tråden KUB TEST 12+3