• Anonym (Förkrossad)

Livsleda hjärtesorg, vill inte mer

Känner mig så ledsen, misslyckad och värdelös. Skild sen 2 år tillbaka efter ett långvarigt förhållande som rann ut i sanden. 2 barn tillsammans, vuxna 20 och 18 år. Träffar en gammal bekant och vi inleder ngt, han vill inte ha en relation just nu men vill träffa mig ändå. Vi träffas sporadiskt och jag faller pladask. Han får mig att känna mig så fin och levande igen. Det hela under stort hemlighetsmakeri..men helt underbart när vi ses. Senaste månaderna har han blivit mer kall och skickar sällan meddelanden, och innehållet förändras i meddelande. Visst borde fattat där eller redan från början..när han inte ville ha en relation. Jag skrev för ngr veckor sen typ -det är ok om vi inte har kontakt om det tar din energi. Sen dessa har han inte svarat..men inte blockerat mig på
    sociala medier heller. Men är så oerhört sårad och ledsen..känner mig gammal, närmar mig 50..vad ska jag göra liksom? Vill inte ha så ont i själ och hjärta ❤️?????, har tänkt att det skulle vara så skönt att slippa leva faktiskt. Fyller ingen funktion längre 😭. 
  • Svar på tråden Livsleda hjärtesorg, vill inte mer
  • Anonym (Ann)

Dina barn betyder inget? 

Känns konstigt att en vuxen kvinna inte klarar av hjärtesorg. Du vekar ha levt ditt liv invirad i bomull. 

• NyfiknaAstrid92

Så din enda funktion här i världen är att behaga män? Du ska inte inleda en ny relation utan du ska börja gå i terapi för det är alldeles uppenbart att du inte mår bra.

• Eurydike

Du är inte ett dugg gammal, men man kan känna sig ratad och börja leta fel om någon inte vill vara tillsammans med en. Tror du skulle behöva träffa andra män och inte nöja dig med första bästa strulpelle. Nu när han är borta ur bilden kan du leta vidare och sätta ribban högre ☺️

• Lynx123

Förstår hur du känner. Grejen är dock att du INTE är gammal alls. När du blir 60 eller 70 kommer du se tillbaka på ditt 50-åriga jag som rena ungdomen.

Det är okej att det inte funkade med den nya. Han var inte rätt för dig. Fokusera nu på sådsnt du gillar: vänner, kurser, events, resor. Du kommer må sååä mycket bättre så småningom.

• Anonym (Det blir bra)

Olycklig kärlek kan göra oerhört ont. Det kan kännas som att det aldrig kommer kännas bra igen men det gör det. Tar bara lite tid ibland. Det enklaste för dig är nog att sluta hoppas på den här mannen och försöka glömma honom. Kanske börja träffa andra män via tinder för att komma på andra tankar. 50 år är ingen ålder. Det är vanligare och vanligare att folk skiljer sig i den åldern för att de vill hitta någon ny att leva de sista 30-40 åren med.

Svar på tråden Livsleda hjärtesorg, vill inte mer