• Anonym (SkrotNisse)

När gnistan/ motivationen försvunnit

Hur får jag tillbaka allt?
    Köpte en bil i somras, med felet av nya bromsar runt om skulle fixas och cylinderblockpackningen då den drack vatten.
    Började med motor, efter många felsteg och misstag fick jag till tändningen.
    gick dock bara på 3 av 4 cylindrar. ett fel hittat och byttes med många omgångar wd40 Penetrant och värme..
    Gick tyvärr fortfarande piss, felet hittat-  spricka i cylinderhuvudet.. 😣
    Varför jag gick med på förslaget av andra på jobbet att byta motor helt istället för att lägga ut 450:- på en ny cylinderblockpackning och 10 bultar.
    Nu har jag försökt få ut motorn, och har en motor kvar att ta ut från en annan motor, men allt går käpprätt åt helvete, förut åkte jag och skruvade i bilen runt 07 på morgonen och hem kanske efter 20 någon gång. Nu September snart Oktober, ska jag vara glad om jag är där före 12 och längre än till 17.
    Sover längre, kliver inte riktigt upp..
    Gnistan och motivationen  har klart sjunkit i botten, får jag någon hjälp att dra ut motor- nej nej, en massa förslag dock.. 

• Svar på tråden När gnistan/ motivationen försvunnit
  • Anonym (SkrotNisse)
    Giftskåneman skrev 2024-09-30 10:48:16 följande:

Jo hopplöst med bilar ibland

Skulle bara vara rutinerat broms och byte av packning..
    Vars kommer sprickan ifrån egentligen? Den gick hur fint som helst innan jag började ta isär.
  • Anonym (SkrotNisse)
    Giftskåneman skrev 2024-09-30 12:15:54 följande:

Har toppl[ckspackningen gått sönder har bilen antagligen kokat, och då kan toppen spricka.

Vet inte hur länge förra ägaren kört den med trasig packning, vet bara att dom dumt nog vetat om de, köpt packnng men bara fyllt på glykol med jämna mellanrum.
    Skulle kunna trott dom fyllt bilen med pucko istället för olja när jag tömde den..
Svar på tråden När gnistan/ motivationen försvunnit