• Anonym (Kissnödig)

Urinvägsinfektion?!

Jag har haft ont i magen nu i äldre över en vecka, nedre delen. Känns mest när jag sitter ner och lite svullet som märks på byxorna. Kissnödig ofta och kissar mycket varje gång. Svider ej. Känns som mensvärk x 10 ungefär och Strålar ut emot ryggen samt ner i benen emellanåt. Idag är smärtan riktigt illa men överlevnadsbart. Kan detta va en uvi? Har aldrig haft det så vet ej hur de ska kännas. 

• Svar på tråden Urinvägsinfektion?!
  • Dexter dot com

När jag haft UVI har jag haft galet ont när jag kissat och varit svidande kissnödig hela tiden men det kan nog vara annorlunda. Ring VC och be att få lämna ett urinprov.

• Anonym (Mia)

När jag hade uvi senast hade jag ont i magen och sprang och kissade konstant men det gjorde inte ont att kissa. Köpte stickor på apoteket som visade uvi.

• Anonym (Kissnödig)
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-29 17:40:35 följande:

När jag hade uvi senast hade jag ont i magen och sprang och kissade konstant men det gjorde inte ont att kissa. Köpte stickor på apoteket som visade uvi.

Kissar inte konstant men de är mer ofta än förut ändå, och massor trots litet intag av vätska? De är mest smärtan som är besvärande idag 😩 Inget apotek öppet här heller 
  • Anonym (uhy)

Ja det kan vara en UVI som spridit sig upp till njurarna.

Har du någon feber?

• Anonym (Kissnödig)
    Anonym (uhy) skrev 2024-09-29 18:11:29 följande:

Ja det kan vara en UVI som spridit sig upp till njurarna.

Har du någon feber?

Nej men ha känt mig småhängig och lite frusen. Fick furantandin från urinkollen som jag måste hämta ut imorgon och se om de funkar annars är de nåt annat jäkelskap
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kissnödig) skrev 2024-09-29 18:17:10 följande:
    Nej men ha känt mig småhängig och lite frusen. Fick furantandin från urinkollen som jag måste hämta ut imorgon och se om de funkar annars är de nåt annat jäkelskap
    Drick så mycket du kan. Det sköljer ur bakterierna. 
Svar på tråden Urinvägsinfektion?!