• Anonym (A)

Arbetsförmåga utredning

Hej

Jag undrar om någon gjort en utredning om arbetsförmåga och undrar hur  chanserna ser ut?

Finns det ens möjligt att få resultat att man är arbetsbar till 100%

Det handlar om en nära anhörig som varit sjukskriven till och från i snart 30 år, inkl de senaste åren. 
    Byte jobb tätt, när konflikter uppstår. Svårare att få nya jobb senaste 15 åren.
    Diagnos depression, misstänker bipolär 

• Svar på tråden Arbetsförmåga utredning
  • Anonym (tja)

Visst finns det en möjlighet att de anser att man är arbetsför 100%, men det är oftast inte en bra sak. Det är oftast mer en risk än en chans och handlar ofta, i min erfarenhet, om att den som utreds och de som utreder skurit i kommunikationen och att den som utreds "visat sig från bästa sidan" och anstängt sig över kapacitet istället för att påvisa verkligheten i långa loppet. 

• Anonym (A)
    Anonym (tja) skrev 2024-09-29 15:32:25 följande:

Visst finns det en möjlighet att de anser att man är arbetsför 100%, men det är oftast inte en bra sak. Det är oftast mer en risk än en chans och handlar ofta, i min erfarenhet, om att den som utreds och de som utreder skurit i kommunikationen och att den som utreds "visat sig från bästa sidan" och anstängt sig över kapacitet istället för att påvisa verkligheten i långa loppet. 

Visst lär de väga in alla återkommande sjukskrivningar, oftast 1-2 åt eller med försök på jobb nån vecka...
Svar på tråden Arbetsförmåga utredning