• Anonym (Carolin)

Graviditetstest pålitlighet?

Hej, 
    Jag tog ut min spiral 28 augusti 2024. Min mens kom direkt 30/8. När vi var på en fest fick vi för oss att göra ägglossningstest som visade att jag hade ägglossning 7/9. 

Jag hade diffusa men märkbara symtom som en känsla, konstig huvudvärk, så den 17 september, 10 dagar efter det påvisade ägglossningstestet får jag " Gravid 1-2 veckor". 
    23 september får jag "gravid 2-3 veckor". 

28 september (igår) gjorde jag ett nytt där det stod "Gravid 2-3" veckor.

Nu på morgonen tog jag ett nytt och då fick jag "Gravid 1-2" veckor.

Hur vet jag vilket test som är pålitligt? Jag kan tycka att testerna med veckoindikator är opålitliga, den kan ju inte först visa 1-2 veckor, för att senare ändra sig till 2-3 veckor och sen backa och vara Gravid 1-2 veckor igen. 

För enligt mig så är jag i v5 ( 4+2dagar). 
    Alla andra tester visar starka positivt svar. 
    Hjälpprogram mig att förstå varför veckoindikator påvisar olika. Jag ska på ett tidigt VUL 23 oktober. Mina symtom är en enorm trötthet och huvudvärk.   Hjälp mognat förstå vilken sol är rätt för mog. Eller måste jag vänta till tidiga ultraljudet? Blir lite nervös här.

• Svar på tråden Graviditetstest pålitlighet?
  • Anonym (Jag)

Det kanske beror på hur mycket man har druckit och så. Men jag tror det är bäst att sluta testa. Jag har själv testat flera gånger men man blir knäpp av att sitta och stirra och försöka avgöra om test är starkare eller svagare.
    Den här graviditeten tyckte jag inte plusset i vecka 5+ var tillräckligt mycket starkare än i vecka 4+ , de var nästan lika men jag är i vecka 20 nu och hittills har det gått bra.

Har du fått missfall tidigare? Tänkte att det är ofta därför man brukar fortsätta testa men tror nästan det skapar mer oro. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Jag) skrev 2024-09-29 08:58:46 följande:

Det kanske beror på hur mycket man har druckit och så. Men jag tror det är bäst att sluta testa. Jag har själv testat flera gånger men man blir knäpp av att sitta och stirra och försöka avgöra om test är starkare eller svagare.
    Den här graviditeten tyckte jag inte plusset i vecka 5+ var tillräckligt mycket starkare än i vecka 4+ , de var nästan lika men jag är i vecka 20 nu och hittills har det gått bra.

Har du fått missfall tidigare? Tänkte att det är ofta därför man brukar fortsätta testa men tror nästan det skapar mer oro. 

Hur starka var dina test då? Ganska svaga eller ändå starka? 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-09-29 09:50:13 följande:
    Hur starka var dina test då? Ganska svaga eller ändå starka? 

Tror att det var de här testen , det första var vecka 4+ några dagar (när jag plussade) och andra var 5+ några dagar. Men dagen efter det andra fick jag 3+ på Clearblue veckoindikator om jag minns rätt.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Carolin) skrev 2024-09-29 08:24:43 följande:

Hur vet jag vilket test som är pålitligt? Jag kan tycka att testerna med veckoindikator är opålitliga, den kan ju inte först visa 1-2 veckor, för att senare ändra sig till 2-3 veckor och sen backa och vara Gravid 1-2 veckor igen. 

Tyvärr så kande göra det. Det kan till exempel bero på hur utsätt ditt kiss varit vid testtillfällena eller röra sig om en kemisk graviditet. Du kommer nog inte få något tydligt svar förrän VUL. Håller tummarna!
Svar på tråden Graviditetstest pålitlighet?