• Anonym (Rumpa)

    Sköna boxertrosor som inte glider in i rumpan?

    Hej, jag behöver hjälp och tips! Min rumpa är på intet sätt muskulös, jag är smal och rumpan har med åren blivit lite sladdrig. Jag har enorma problem med att hitta trosor som täcker hela skinkorna ÄVEN när man rör på sig. Ofta står det att trosorna är boxermodell men de glider halvvägs upp på skinkorna och därmed även en bit in i rumpan så fort man börjar röra sig i vardagen. Detta gör att det lite grann ser knasigt ut genom byxbaken, man ser var kanten skär in i skinkorna...

    Jag brukade köpa mina från Åhléns förr, men sedan ändrade de i modellen på något vis för de senaste (av samma sort) gled upp. Nu finns de inte ens att hitta längre så jag måste finna nya... Jag vill inte betala jättemycket för en trosa, utan gärna ett flerpack/3 för 2 eller liknande. Och de ska inte ga jättelånga ben, utan bara lyckas hålla rumpan täckt... Mjuka sömmar behöver de ha, gärna en mjuk spets runt, för får så ont av hårda sömmar... 

  • Svar på tråden Sköna boxertrosor som inte glider in i rumpan?
  • Markus89

    Tycker string är skönast fast jag är kille svalt och sitter där det ska.  
    Bonprix har bra och billiga trosor i flerpack där kanske du hittar nån medel som passar 

  • Blåbil

    Jag använder endast en modell på trosor och det är Cubus boxertrosa. En basicmodell i bomull som det alltid är 3 för 2 på. Jag är jättepetig med hur trosor sitter, det får absolut inte glida in minsta lilla, men dessa funkar för min rumpa. Jag är 43 år och inte direkt stor men rumpan är väl inte så där fast och fin som den var förr om åren. Vi är ju dock olika, jag rekommenderade dessa till en kompis och hon gillade dem inte, men jag använder som sagt endast denna modell och har gjort det i många år. 

  • blomman 2

    Jag tycker att NEW Body ( nätbutik) har mycket bra och prisvärda underkläder/ trosor.

    Jag kände inte till butiken förrän min dotter sålde produkter från dem för sitt idrottslag, men flera på mitt arbete kände till produkterna därifrån och köpte bla alltid deras trosor därifrån, alla är i olika i kroppsform.
    Även mina familjemedlemmar handlar trosor därifrån, prisvärda, bekväma ( flera modeller och kvalitet) och hållbara och sköna.
    Testa säger jag!!! 

  • Anonym (Billiga tanttrosor pa ICA)

    Har du provat att kopa en storlek storre? Min erfarenhet ar att for sma underklader aker in i rumpan nar man ror sig. Man kanske tror att man har storlek 38, eftersom man alltid haft det, men i sjalva verket sa skulle storlek 40 passa battre idag, eftersom baken andrat form under arens gang (och kanske aven magomfanget).

    Nar jag var pa besok i Sverige for ett antal ar sedan rakade det vara extrapris pa trosor pa ICA. Blev forvanad att det fanns trosor i en mataffar, men tankte att det kunde vara skont att slippa halla pa med tvatt under besoket, sa jag kopte 3st 3-pack. Visst var de fula och av tantmodell och jag kopte en storre storlek an vad jag trodde att jag behovde, eftersom storlekssystemet tydligen andrats lite, men pga lathet (att slippa tvatta) och att de var billiga sa slog jag till. Detta spontankop av fula, billiga tanttrosor pa ICA visade sig vara ett lyckokast. De satt jatteskont och var mina favorittrosor under lang tid. Sa mitt tips ar att vaga prova. Att fiska upp fula tanttrosor ur en billighetsbinge pa ICA, vem kunde tro att det skulle vara sa lyckat?

  • cosinus

    https://www.outnorth.com/se/varumarken/urberg/women-s-isane-3-pack-bamboo-boxers-96778-FS155698?variantId=130-9597&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&utm_campaign=02%3A%20%5BSE%5D%20PLA%20-%20Shopping%20CSS%20-%20Catch-all&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=02%3A%20%5BSE%5D%20PLA%20-%20Shopping%20CSS%20-%20Catch-all&utm_id=21626833628&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-qN0Vi8c2uzkZiFpxNymyTHLFwf&gclid=CjwKCAjw9eO3BhBNEiwAoc0-jVaUx7t5pBz2Tmi5LX57BZxz3tO7Pq6W0ph80mEfZK41UPqgkmEeqRoCux0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds


    ok gräslig länk men jag och ena dottern har såna här fast i bomull. De är dock rätt tjocka i bomull så hur sköna de är under tighta byxor vet jag inte. Jag sover mest i mina och dottern gillar mer lösa byxor. Men just den här modellen tror jag är tunnare. De har lite ben och glider ingenstans.

  • Anonym (Asswipe)

    Åker underbrallorna in i röven har du köpt för liten storlek. String bör undvikas till varje pris: vidrigare plagg finns inte.

  • Anonym (Rumpa)

    Det är inte för liten storlek det handlar om. Köper jag större är de sladdriga. Det handlar mer om att det inte finns nog med tyg ner över rumpan. Ser bra ut när man tar på och sätter dem rätt men kryper upp över skinkorna en liten bit. Inte mycket men tillräckligt. Det är liksom mer åt hipster. 

  • Anonym (Rumpa)

    New body säger att de har alla trosmodeller med de har inte boxer... 

Svar på tråden Sköna boxertrosor som inte glider in i rumpan?