• Anonym (Rut80)

Berätta om pedofil?

Skulle ni anonymt tipsa kvinna ni känner till ( inte känner) att den man ( 55 år) hon inlett en relation med är en man som är pedofil? Det vill säga känner dragning till barn/ alldeles för unga tjejer (12-13 år). Jag vet att mannen utsatt sina f d bonusbarn. Jag är rädd för mannen. Skulle ni bara låta detta vara? Om ni skulle tipsa, hur säkert förbli anonym. 

• Svar på tråden Berätta om pedofil?
  • Anonym (Ja)

Jag hade tipsat.

Är du säker på din sak, eller hörsägen?

Finns det en polisanmälan mot honom sedan tidigare? Den går ju i så fall att hänvisa till när du tipsar.

Skapa en mailadress och skicka? Alternativt skriv ett brev?

• Anonym (Gud ja)

Hade själv velat veta det. Skicka ett brev eller skapa en ny e-post eller fejkprofil på Facebook. Tar Dumpen emot tips?

• Kiyah

Hörsägen eller någonting han är dömt för innan?

Sen är han inte pedofil ändå, då pedofiler dras till prepubertala barn, vilket inte brukar vara fallet när det gäller 12-13 års åldern, utan hebefil.
    Med det sagt är det ändå väldigt olämpligt och ändå olagligt ifall han agerar på det.

• Anonym (Lisa)

Skulle absolut tipsat. Skriv ett vanligt brev, posta från ett ställe en bit ifrån där du bor. 

• Anonym

Tipsa
    om han är dömd eller anmäld ge henne uppgifter så hon kan kolla

• Anonym (GULD-JOHNNY)
    Anonym (Rut80) skrev 2024-09-28 18:01:56 följande:
    Berätta om pedofil?

Skulle ni anonymt tipsa kvinna ni känner till ( inte känner) att den man ( 55 år) hon inlett en relation med är en man som är pedofil? Det vill säga känner dragning till barn/ alldeles för unga tjejer (12-13 år). Jag vet att mannen utsatt sina f d bonusbarn. Jag är rädd för mannen. Skulle ni bara låta detta vara? Om ni skulle tipsa, hur säkert förbli anonym. 

Finns det på pränt att den är det så ja, om den är dömd i domstol
    annars inte för då pratar vi om rykten
  • Anonym (v)

Om jag visste helt säkert att mannen var en sexualbrottsling så ja, då hade jag tveklöst skvallrat runt om det.

Bryr mig sedan inte om jag skulle begå nåt slags lagbrott själv i att förtala. Jag skyddar inte fega äckel som förgripit sig på barn. 

Svar på tråden Berätta om pedofil?