-
Jag är trevlig, har vänner är väldigt social. Har jobb, egen lägenhet och god ekonomi. Har aldrig använt droger, röker inte och dricker väldigt sällan. Har inga barn sedan tidigare. Tränar flera gånger i veckan och är i bra form. Får höra ofta att min kropp är fin och att mina biceps är stora. Visst mitt ansikte är inte de snyggaste och har glasögon men ser helt okej ut.Men nu till saken jag är så nära på att ge upp på förhållanden helt. Hade senast ett förhållande med en tjej som hade psykisk ohälsa och tog massa mediciner. Visst hon var snäll men överdrivet känslig så de tog slut i april i år. Har testat allt de senaste 12 åren, alla dejting appar ni kan nämna, Badoo, Tinder, Match osv.Skrivit till många tjejer på Facebook inget hjälpte man får inga svar där när man skriver. Kostat mig bara onödiga pengar, har även varit ute på krogen mycket med. Senaste gångerna med en kompis som ser ut som en vältränad manlig model. Man kunde prata med tjejer, bött nummer och sedan svarade de inte när man skrev. Har testat allt, även klä mig fint och gå ut på stan och gå fram till tjejer på ett glatt och artigt sätt och börja prata med dem. En del ignorerar andra är sociala tillbaka men de leder inte mer än så. Har festat mycket i tidigare ålder samma sak där man kunde bli vän med tjejer men ingen tjej ville ha förhållande med mig. De är så trist för är inte osäker, vågar prata, gå fram och vara trevlig. Dessutom så har jag många gånger gått fram till tjejer som inte ser så bra ut och är möliga osv. Inte ens de funkade! Jag blev medlem på en förening för synskadade fast jag hade bättre syn än de flesta där. Tänkte här kan jag ha större chans att få en kvinna. Kom i kontakt med en tjej där, jag kan säga att jag såg bättre ut än henne och hon varken arbetade eller så. Vi bött nummer men hon ville inte ha mer en en vänskaps relation med mig.Jag vet redan vad några kommer tänka/skriva, att jag borde skita I feministerna i Sverige pga deras äckliga beteende och höga krav. Jo när jag var 21 år så förlovade jag mig med en tjej från utlandet. Jag var så kär, hon kom hit via anknytning till mig och fick uppehållstillstånd. De slutade med att hon snodde saker från mig så jag sparkade ut henne. Hon var även gravid med en annan kille från hemlandet, tackar gud än idag att jag inte var farsan och hon blev utvisad från Sverige. Har även i efterhand skrivit med tjejer från utlandet de är lite enklare att skriva med än kvinnorna i Sverige. Fast jag kommer alltid på dem antingen ljuger dem om saker och ting. Eller så märker man att de endast vill komma till Sverige för ett bättre liv och inte kommer att stanna med mig. Så jag tar bort dem, vem vill bli blåst på det sättet?Jag vet att det är överflöd på män mellan 20-43 års åldern här i Sverige det och feminismen är anledningen till att jag och många andra män är singlar. Men jag vill säga upp min lägenhet och flytta in till morsan igen då jag ändå är mer hos henne eftersom jag inte alls gillar att vara ensam. Men är samtidigt rädd när min mamma går bort att jag ska bli helt ensam och må dåligt. Visst jag har 2 äldre bröder som är gifta och har barn men de kan man bara träffa några gånger i månaden, de har sina liv.Samma sak med vännerna. De är en partner man bor ihop med och sover med. Det är svaret till allt.Så nu till frågan tycker ni också att jag borde ge upp på förhållanden och acceptera att jag ska leva som singel utan barn för resten av livet?
-
Svar på tråden Ska jag ge upp HELT på förhållanden? 32 årig singel!
-
Nej jag tycker inte att fu ska ge upp. Men däremot tycker jag att du behöver ta en längre paus . Du behöver skaffa dig ett liv. Intressen/hobbys du brinner för, ett utvecklande jobb där du kanske kan göra karriär, sätt upp olika mål i livet som tex ta dykarcertifikat, hoppa fallskärm, utbilda dig till något, volontärarbete i Afrika. Backpacka i Asien etc etc
Varför? Jo för att skifta fokus och utveckla dig själv till att bli någon du kan identifiera dig med.
Just nu.är du.ledsen och desperat och den vill du inte vara. Om 5 år kanske du stolt säger att du är dykinstruktör på Bali och bor där...
Förstår du min poäng?
På så sätt skapar du förutsättningar för att hitta en partner om du faktiskt har ett liv att presentera och att du ÄR någon.
-
Vad menar du? 32 är ingenting.
-
Läste du allt jag skrev om allt skit jag gått igenom? De är inte så enkelt för alla som kanske för dig att träffa en kvinna.
-
Ingen kvinna vill ha en pöjk som tycker allt är feministernas fel...
-
Dina vanföreställningar kring feminismen är skälet till att du är singel.
-
Det finns många som är i den situation vi är i. Vi lever i en tid där vi män har det jävligt svårt tyvärr.
-
Din vidriga kvinnosyn lyser som en klar sol. Det i kombination med din otroligt ocharmiga självömkan och "tyck synd om mig"-mentalitet är orsakerna till varför du är singel.
Du får börja dejta män istället. -
Det kan finnas mer än en anledning till att du har det svårt att träffa någon. Men en som framgår väldigt tydligt är din referens till feminism och kvinnors högre krav.
För det första, i den mån feminismen har någon som helst roll så är det i avseendet att förr var kvinnor beroende av en man för att kunna försörja sig/bli försörjd. Jag antar att du inte tycker det är något dåligt även om det medför att vissa män som tidigare kunde hitta en kvinna idag har det svårare. För det andra så finns det ganska många män som inte är lyckade som har fflickvänner/fruar, så det är inget krav. Det är svårare när man inte är särskilt social, det var ett problem jag hade själv, ja kanske har fortfarande. Men var ute i olika sammanhang och det verkar du ha gjort en del. fortsätt så. Men oavsett så kommer vissa män att bli utan, det är ofrånkomligt. Anledningar är exempelvis att många tappar intresset för män efter att de behandlats illa i tidigare relationer. Ska du beskylla någon för det är det snarare dessa svin till män som misshandlar kvinnor eller begår övergrepp som garanterat medför att kvinnan inte vill träffa en man igen. Träna på att vara social, våga testa nya saker/hobbies bara för att öka kontaktnätet, prova vara volontär. Lägger du mer fokus där och mindre på feminismen så ökar du dina chanser men några garantier finns tyvärr inte. -
Jag kände bara för att skriva av mig. Har inte sagt någonstans att jag vill att någon ska tycka synd om mig. Du verkar missförstå mig. Sedan kan jag inte dejta män då jag inte är homosexuell. Det bara går inte att göra det för mig. Men du får gärna dejta dina släktingar.😂SmulanFnulan skrev 2024-09-28 17:23:02 följande:
Din vidriga kvinnosyn lyser som en klar sol. Det i kombination med din otroligt ocharmiga självömkan och "tyck synd om mig"-mentalitet är orsakerna till varför du är singel.
Du får börja dejta män istället.
-
Tack för ditt långa svar, jo du har rätt i de du säger. Särskilt om att även kvinnor ger upp efter att ha blivit illa behandlade av idiot män. Men samtidigt är det som att du inte läst min text ordentligt när du säger öva på att blo social. De flesta som träffat mig säger sagt ut att dem gillar mig just för att jag är social.Överste Senap skrev 2024-09-28 18:20:28 följande:
Det kan finnas mer än en anledning till att du har det svårt att träffa någon. Men en som framgår väldigt tydligt är din referens till feminism och kvinnors högre krav.
För det första, i den mån feminismen har någon som helst roll så är det i avseendet att förr var kvinnor beroende av en man för att kunna försörja sig/bli försörjd. Jag antar att du inte tycker det är något dåligt även om det medför att vissa män som tidigare kunde hitta en kvinna idag har det svårare. För det andra så finns det ganska många män som inte är lyckade som har fflickvänner/fruar, så det är inget krav. Det är svårare när man inte är särskilt social, det var ett problem jag hade själv, ja kanske har fortfarande. Men var ute i olika sammanhang och det verkar du ha gjort en del. fortsätt så. Men oavsett så kommer vissa män att bli utan, det är ofrånkomligt. Anledningar är exempelvis att många tappar intresset för män efter att de behandlats illa i tidigare relationer. Ska du beskylla någon för det är det snarare dessa svin till män som misshandlar kvinnor eller begår övergrepp som garanterat medför att kvinnan inte vill träffa en man igen. Träna på att vara social, våga testa nya saker/hobbies bara för att öka kontaktnätet, prova vara volontär. Lägger du mer fokus där och mindre på feminismen så ökar du dina chanser men några garantier finns tyvärr inte.
-
Klockrent analyserat!Överste Senap skrev 2024-09-28 18:20:28 följande:
För det första, i den mån feminismen har någon som helst roll så är det i avseendet att förr var kvinnor beroende av en man för att kunna försörja sig/bli försörjd. Jag antar att du inte tycker det är något dåligt även om det medför att vissa män som tidigare kunde hitta en kvinna idag har det svårare. För det andra så finns det ganska många män som inte är lyckade som har fflickvänner/fruar, så det är inget krav. Det är svårare när man inte är särskilt social, det var ett problem jag hade själv, ja kanske har fortfarande. Men var ute i olika sammanhang och det verkar du ha gjort en del. fortsätt så. Men oavsett så kommer vissa män att bli utan, det är ofrånkomligt. Anledningar är exempelvis att många tappar intresset för män efter att de behandlats illa i tidigare relationer. Ska du beskylla någon för det är det snarare dessa svin till män som misshandlar kvinnor eller begår övergrepp som garanterat medför att kvinnan inte vill träffa en man igen. Träna på att vara social, våga testa nya saker/hobbies bara för att öka kontaktnätet, prova vara volontär. Lägger du mer fokus där och mindre på feminismen så ökar du dina chanser men några garantier finns tyvärr inte.
-
Om det var feministernas fel att det finns män som är singlar, så skulle väl alla män vara singlar? Hur lyckades dina bröder och vänner hitta flickvänner och fruar?
Jag är kvinna och singel, tror ingen man vill ha mig, vem ska jag skylla på? Dig? -
Ja, ge upp förhållanden. Det är ändå 50% risk för skilsmässa om man ens kommer så långt att bli gift.
-
justice21 skrev 2024-09-28 15:34:12 följande:Ska jag ge upp HELT på förhållanden? 32 årig singel!Jag är trevlig, har vänner är väldigt social. Har jobb, egen lägenhet och god ekonomi. Har aldrig använt droger, röker inte och dricker väldigt sällan. Har inga barn sedan tidigare. Tränar flera gånger i veckan och är i bra form. Får höra ofta att min kropp är fin och att mina biceps är stora. Visst mitt ansikte är inte de snyggaste och har glasögon men ser helt okej ut.Men nu till saken jag är så nära på att ge upp på förhållanden helt. Hade senast ett förhållande med en tjej som hade psykisk ohälsa och tog massa mediciner. Visst hon var snäll men överdrivet känslig så de tog slut i april i år. Har testat allt de senaste 12 åren, alla dejting appar ni kan nämna, Badoo, Tinder, Match osv.Skrivit till många tjejer på Facebook inget hjälpte man får inga svar där när man skriver. Kostat mig bara onödiga pengar, har även varit ute på krogen mycket med. Senaste gångerna med en kompis som ser ut som en vältränad manlig model. Man kunde prata med tjejer, bött nummer och sedan svarade de inte när man skrev. Har testat allt, även klä mig fint och gå ut på stan och gå fram till tjejer på ett glatt och artigt sätt och börja prata med dem. En del ignorerar andra är sociala tillbaka men de leder inte mer än så. Har festat mycket i tidigare ålder samma sak där man kunde bli vän med tjejer men ingen tjej ville ha förhållande med mig. De är så trist för är inte osäker, vågar prata, gå fram och vara trevlig. Dessutom så har jag många gånger gått fram till tjejer som inte ser så bra ut och är möliga osv. Inte ens de funkade! Jag blev medlem på en förening för synskadade fast jag hade bättre syn än de flesta där. Tänkte här kan jag ha större chans att få en kvinna. Kom i kontakt med en tjej där, jag kan säga att jag såg bättre ut än henne och hon varken arbetade eller så. Vi bött nummer men hon ville inte ha mer en en vänskaps relation med mig.Jag vet redan vad några kommer tänka/skriva, att jag borde skita I feministerna i Sverige pga deras äckliga beteende och höga krav. Jo när jag var 21 år så förlovade jag mig med en tjej från utlandet. Jag var så kär, hon kom hit via anknytning till mig och fick uppehållstillstånd. De slutade med att hon snodde saker från mig så jag sparkade ut henne. Hon var även gravid med en annan kille från hemlandet, tackar gud än idag att jag inte var farsan och hon blev utvisad från Sverige. Har även i efterhand skrivit med tjejer från utlandet de är lite enklare att skriva med än kvinnorna i Sverige. Fast jag kommer alltid på dem antingen ljuger dem om saker och ting. Eller så märker man att de endast vill komma till Sverige för ett bättre liv och inte kommer att stanna med mig. Så jag tar bort dem, vem vill bli blåst på det sättet?Jag vet att det är överflöd på män mellan 20-43 års åldern här i Sverige det och feminismen är anledningen till att jag och många andra män är singlar. Men jag vill säga upp min lägenhet och flytta in till morsan igen då jag ändå är mer hos henne eftersom jag inte alls gillar att vara ensam. Men är samtidigt rädd när min mamma går bort att jag ska bli helt ensam och må dåligt. Visst jag har 2 äldre bröder som är gifta och har barn men de kan man bara träffa några gånger i månaden, de har sina liv.Samma sak med vännerna. De är en partner man bor ihop med och sover med. Det är svaret till allt.Så nu till frågan tycker ni också att jag borde ge upp på förhållanden och acceptera att jag ska leva som singel utan barn för resten av livet?
Om du tänker logiskt.
Vad tror du kommer få dig att må bäst : Att tänka på hur kass du är eller skylla på kvinnorna?Mår du bra av att läsa alla svar här att allt är ditt eget fel?
Om du tar på dig det fulla ansvaret för din situation, vad tjänar du på det? Kommer det att hjälpa dig på något sätt?
-
Mina bröder träffade sina partners för längesen mer än 17 år sedan. Då var samhället lite mindre feministiskt. Sedan finns det fortfarande bra kvinnor säger inte alla är skit. Jag skyller inte på kvinnor utan på systemet som skapat denna samhälle vi lever i. Så att män har de svårt att träffa kvinnor.Anonym (Milly) skrev 2024-09-29 20:37:34 följande:
Om det var feministernas fel att det finns män som är singlar, så skulle väl alla män vara singlar? Hur lyckades dina bröder och vänner hitta flickvänner och fruar?
Jag är kvinna och singel, tror ingen man vill ha mig, vem ska jag skylla på? Dig?
Att du är kvinna och inte kan träffa män har jag svårt att tro. Antingen trollar du eller så har du för höga krav. Man kan vara värsta fettot som kvinna men ändå så finns de desperata män som står i kö för att få en. Känner några sådana kvinnor och män jag lovar. -
Skyller mer på systemet som förstört för både män och kvinnor. Tror många feminister inser när de blir gamla att feminismen förstört mycket för dem med. Som en kvinna i USA gjorde på en intervju. Iallafall de är inte själva kvinnornas fel de är systemet som byggt upp detta men plus överflöd på män så blir det svårare för oss männen. Jag är inte olycklig bara fundersam på om jag het ska ge upp på förhållanden och fick några få bra svar. Ditt svar betyder inte nåt för mej. Hejdå!Anonym (Balansspelaren) skrev 2024-09-29 21:06:06 följande:
Om du tänker logiskt.
Vad tror du kommer få dig att må bäst : Att tänka på hur kass du är eller skylla på kvinnorna?Mår du bra av att läsa alla svar här att allt är ditt eget fel?
Om du tar på dig det fulla ansvaret för din situation, vad tjänar du på det? Kommer det att hjälpa dig på något sätt?
-
Läs överstens svar till dig igen. Det var uppenbarligen en hel del du inte förstod.justice21 skrev 2024-09-30 14:47:38 följande:Mina bröder träffade sina partners för längesen mer än 17 år sedan. Då var samhället lite mindre feministiskt. Sedan finns det fortfarande bra kvinnor säger inte alla är skit. Jag skyller inte på kvinnor utan på systemet som skapat denna samhälle vi lever i. Så att män har de svårt att träffa kvinnor.
Att du är kvinna och inte kan träffa män har jag svårt att tro. Antingen trollar du eller så har du för höga krav. Man kan vara värsta fettot som kvinna men ändå så finns de desperata män som står i kö för att få en. Känner några sådana kvinnor och män jag lovar.