• Anonym (AL)

Singelmamma

När är det ?ok? att börja dejta igen som singelmamma? Hur gammal bör barnet vara tycker ni? Och hur fasen gör man för att träffa någon? Är det kört?

• Svar på tråden Singelmamma
  • Anonym (R)

Hade det varit kört så hade orden styvmamma och styvpappa inte funnits..

• Aliona

Det är ok så fort det är slut med ex, i princip. Däremot bör du vänta länge med att introducera någon för barnet. Barnet ska för det första komma över sina föräldrars uppbrott och vänja sig vid den nya situationen som skiljsmässobarn, och sen ska du och den nya vara ett stabilt par innan han introduceras. Men börja dejta du så fort det känns rätt och du har möjlighet, det finns ingen skada i det. 

• Anonym (Man)

Ja känner lite att man kanske vill gå vidare men samtidigt vill man inte tvinga på barnet någon ny !
    Så ja har helt enkelt inte ens testat .

• Anonym (När som?)

Som singelpappa finns det nog en del regler eftersom vi män inte kan multitaska, men jag vet kvinnor som träffat någon trots att hon har en liten bäbis. Heck, jag vet kvinnor som träffat någon när de är gravida, alltså innan bäbisen ens är född. 

Hur ni gör när ni flirtar samtidigt som ni tar hand om en bäbis vet jag inte, jag äger inte den förmågan att kunna göra två helt skilda saker samtidigt, men jag vet att det inte finns nån tid där de är omöjligt för er.

• Anonym (.)

Ålder på barnet spelar ingen roll. Såvida du inte prioriterar kärleksrelationen över barnets behov, för i så fall bör barnet vara allra minst arton år.

• Anonym (Jenny)

Barnets ålder spelar ingen roll, tycker jag. Sedan bör man ha landat i sitt nya liv - ha ordnat boende, relation med exet, osv. Man ska inte heller introducera någon ny dejt i barnets liv förrän man varit ihop ett bra tag, och inte låta dejten gå före barnet/barnen.
    Och nej, det är absolut inte kört! Jag har träffat en ny, och många av mina vänner har partners som inte är pappa till barnen. 
    Är det något särskilt du tänker på, TS?

• Anonym (Daisy)

Beror på hur gammal man är, eller för den delen den nya partnern.

Har man äldre barn så är inte en småbarnspappa det minsta intressant. Alltså fullständigt noll.

Det bästa är att ungarna är vuxna och utflugna. PERsonligen förstår jag inte hur man ens vill rodda andras småungar.

• Anonym (AL)

Har en nyfödd bebis och relationen med pappan är dödsdömd.
    har kvar fantasin om att ge henne ett hem där hon får
    växa upp med två personer som älskar varann, men känner mig extremt oattraktiv på marknaden som nybliven mamma. Fått höra redan under graviditeten av pappan att utan honom kommer jag att vara ensam och ingen annan kommer vilja ha mig pga ?bagaget?

• Studentpappa

Svågern har tre barn med två olika mammor, hittade en ny rätt snabbt efter senaste uppbrottet. Hon som han datear har lika många barn. Inget seriöst som jag kan förstå men en rebound är väl bra att ha.

Hans ex hittade en ny ännu snabbare och hon har fyra barn med två olika pappor. Så det verkar gott om kandidater även på begagnatmarknaden.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Barnvakt)
    Anonym (AL) skrev 2024-10-01 05:50:00 följande:

växa upp med två personer som älskar varann, men känner mig extremt oattraktiv på marknaden som nybliven mamma. Fått höra redan under graviditeten av pappan att utan honom kommer jag att vara ensam och ingen annan kommer vilja ha mig pga ?bagaget?

Vem ska ta hand om barnet när du ska på dejt och hur ofta kan du fixa barnvakt med tanke på att dejtande är rätt tidskrävande?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (AL) skrev 2024-10-01 05:50:00 följande:

1) dumpa pappan.
    2) landa i att bo själv med bebis (delad vårdnad kommer efter 1-2 år först?). 
    3) Bli trygg i dig själv och bygg upp ett liv du tycker om.

Därefter är du stark och redo att träffa kärleken. Men hetsa inte en ny relation för att du har en bild i huvudet att man måste vara två i en relation. Ingen annan än du kan skapa sig ett bra liv. En partner är enbart en bonus aldrig ett måste.

Och den dag du utstrålar självständighet, glädje över ditt liv och värderar dig själv högt- den dagen kommer du vara oemotståndlig för män oavsett bristningar
Svar på tråden Singelmamma