• Anonym (J)

Ta bort remiss

Läkaren har utan att fråga mig skickat en remiss till annan mottagning. 

står i jouralen ?Skriver till pat via Ao och info om ulj, även info om att remiss har skickats till ÖNH för bedömning och ev borttagning?

Hur för jag för att ta bort? Måste jag vänta tills jag får en tid och sedan avboka? Har inte fått kontakt info om viken mottagning för det finns i olika städer. Känns onödigt att hamna i kö någonstans. 

• Svar på tråden Ta bort remiss
  • Anonym (vänta)

Du får väl vänta tills tiden faktiskt är bokad. Varför vill du inte ha den? ÄR det enbart för att det är i en annan stad, eller anser du att du inte behöver vården? För är det pga det förra så är det nog så att de inte kan ta hand om dig på din vanliga mottagning.

• Anonym (J)
    Anonym (vänta) skrev 2024-09-27 20:43:39 följande:

Du får väl vänta tills tiden faktiskt är bokad. Varför vill du inte ha den? ÄR det enbart för att det är i en annan stad, eller anser du att du inte behöver vården? För är det pga det förra så är det nog så att de inte kan ta hand om dig på din vanliga mottagning.

Jag har gjort ultraljud och fått reda på att det inte är något farligt. Jag har lite fobi för operation så vill inte ta bort den om det inte är absolut nödvändigt. Så tänker att det inte behövs 
Svar på tråden Ta bort remiss