• Nestle2121

Vill bli gravid

Hej, jag har alltid velat skaffa barn. Det har tidigare inte fungerat med tidigare pojkvänner då männen har inte varit redo och jag har haft min karriär. Men min största längtan är att bli mamma.

Män gillar att föröka sig, så det måste finnas någon där ute som kan tänka sig hjälpa mig få barn? Eller? 

Finns det grupper, hemsidor? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Vill bli gravid
  • Anonym (Bibbi)

Beror nog på vad du vill. Vill du vara ensamförälder eller dela föräldraskapet med nån? 

Jag har barn med en kompis som är gay. Ville inte vara ensam i föräldraskapet och vi båda hade samma längtan, så det var ett enkelt beslut när vi väl hade pratat igenom det. Kanske har du någon i din bekantskapskrets som också vill ha barn? 

• Livgivaren

Hej!

Jag gillar nog att föröka mig, men som donator är min främsta drivkraft att skapa värde. Sedan jag själv blev aktiv far till ett par underbara flickor kände jag hur oändligt mycket det betyder. Sedan dess har jag engagerat mig som privat donator och hjälpt ett antal kvinnor förverkliga sina drömmar. Flera av dessa har tidigare misslyckats på andra sätt, via infertila partners, klinik, IVF etc. Känns underbart att ha kunnat hjälpa de som tidigare förlorat hoppet om den största upplevelsen i livet.

De jag hjälpt har själva fått bestämma om vi ska ha fortsatt kontakt efter lyckad befruktning. Jag finns alltid tillgänglig för de som vill ha syskon mm.Barnen har alltid möjlighet att lära känna mig som vuxen. Mitt enda villkor är att slippa ekonomiska förpliktelser.

Hälsningar
    Livgivaren

livgivaren@gmail.com

• Anonym (Postpaketet)

Om du inte är allt för gammal så kan du alltid kontakta din Region så får du göra kostnadsfria inseminationer eller ivf. Har din region inte det får du remiss till en privat klinik. Donatorerna är kontrollerade och det blir inte juridiska problem kring fadern i framtiden. 

Svar på tråden Vill bli gravid