• Anonym (Angelfromheaven)

Hopplöshet gällande livet

Kort sagt så känner jag en hopplöshet. Ser ingen framtid just nu och bara rädslor för de som skall komma och även de som varit. Jag har fått diagnos paniksyndrom sen jag gick in i väggen tidigare i våras. situationen ser ut som så att Jag är ensamstående förälder till en flicka med funktionsnedsättning,epilepsi och cerebralpares. Jag vet inte hur framtiden kommer att bli men just nu kan hon varken gå eller prata hon blir snart 6 år. Jag själv har en demyelinserad sjukdom som jag inte vill ska bli påverkad för då vet jag inte vad som kommer att hända. Allt detta gör att jag känner att jag inte klarar av livet. Har senaste tiden tänkt fram och tillbaka på hur jag ska klara det här.. vad ska jag göra? mår fruktansvärt Känner mig kallsvettig och illamående hela tiden :(

• Svar på tråden Hopplöshet gällande livet
  • Anonym (Wilma)

Jag förstår att det är skit-tufft!

Är du helt och hållet ensamstående (alltså inte varannan vecka)? Vad får du för samhällsstöd i nuläget? Har ni tex kortis eller stödfamilj för din dotter eller liknande? Om inte tycker jag absolut att du ska undersöka om det finns möjlighet till det. 

Är det cp-skadan som orsakar att hon inte kan prata eller finns det andra problem också? 

• Anonym (There is a light in darkness)
    Anonym (Angelfromheaven) skrev 2024-09-27 15:21:50 följande:
    Hopplöshet gällande livet

Kort sagt så känner jag en hopplöshet. Ser ingen framtid just nu och bara rädslor för de som skall komma och även de som varit. Jag har fått diagnos paniksyndrom sen jag gick in i väggen tidigare i våras. situationen ser ut som så att Jag är ensamstående förälder till en flicka med funktionsnedsättning,epilepsi och cerebralpares. Jag vet inte hur framtiden kommer att bli men just nu kan hon varken gå eller prata hon blir snart 6 år. Jag själv har en demyelinserad sjukdom som jag inte vill ska bli påverkad för då vet jag inte vad som kommer att hända. Allt detta gör att jag känner att jag inte klarar av livet. Har senaste tiden tänkt fram och tillbaka på hur jag ska klara det här.. vad ska jag göra? mår fruktansvärt Känner mig kallsvettig och illamående hela tiden :(

Hej, förstår att detta är jättejobbigt. Hopplöshet och tomhet är det värsta en människa kan råka utför. Försök att fokusera och minnas de bästa delarna av livet. Minns den känslan. Har du någon att prata med?
Svar på tråden Hopplöshet gällande livet