• Anonym (Ledsen tjej)

    Min kille vill inte ligga

    Hej! Har ett problem. Min kille sen 2 år tillbaka vill inte ha sex längre. Han säger att han är trött, vilket såklart kan göra att lusten minskar. Men han blir till och med slak när vi har sex. Så jag känner ju att han inte tänder på mig, men det säger han att han gör. Han blir också arg när jag tar upp detta. Han gör sig forfarande ?fräsch? liksom rakar sitt skägg, har parfym osv men vill inte ligga med mig.. Otrogen?? Jag vet inte, undrar mest om någon varit med om samma eller har tips? Vi bor ihop..

  • Svar på tråden Min kille vill inte ligga
  • Anonym (Hittat ny)

    Han kanske har hittat någon ny han är passionerat förälskad i. Detta skulle kunna förklara hans bristande intresse för dig. 

    Det finns givetvis andra förklaringar också.  Ni kanske har hållit på som kaniner tidigare s det sugit musten ur honom. Han mår inte bra, osv

    Frågan är väl vad du kan göra åt det?, inte så mycket faktiskt. Du får se tiden an och förr eller senare dyker förklaringen upp.

  • Tecum

    Min gissning är att han inte attraheras av dig längre. Hur är relationen för övrigt, har den ändrats? Efter bara två år borde sexlivet fortfarande vara på topp. Du får avvakta och se om det är tillfälligt, men vänta inte för länge

  • Anonym (H)

    Är i samma situation. Har inga tips, men du är inte ensam iallafall. Jag har tagit upp det med honom 3 gånger nu. Varit tålmodig i ett 1,5 år. Vi hade nyss ett långt snack om det. Om ingenting förändras snart så kommer jag att lämna honom.

  • XDX

    Lårer som att han kan ha nytta av testonation.com. Massor av aspekter tas upp där. 

    Kan vara "death grip syndrome" - googla det! 

    Kan vara att han kollar mycket porr och onanerar väldigt ofta? Det i sin tur kan ha underliggande orsaker som är bra att reda i. 

    Har han bra kost och livsstil? (Äter näringsrik rejäl mat med mycket animaliskt, sover ordentligt, fysiskt aktiv, utomhus ofta, etc.)

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (Hittat ny) skrev 2024-09-26 17:33:02 följande:

    Han kanske har hittat någon ny han är passionerat förälskad i. Detta skulle kunna förklara hans bristande intresse för dig. 

    Det finns givetvis andra förklaringar också.  Ni kanske har hållit på som kaniner tidigare s det sugit musten ur honom. Han mår inte bra, osv

    Frågan är väl vad du kan göra åt det?, inte så mycket faktiskt. Du får se tiden an och förr eller senare dyker förklaringen upp.


    Känns som det kan vara intresse/attraktion till någon annan.. nej, inte alls varit så aktiva.. Absolut haft sex mer frekvent, men inte så musten skulle tagit slut. Har pratat med honom 2 ggr, blev arg båda gångerna. Så får väl avvakta lite och blir det inte bättre får jag lämna. Jag är i 20-års åldern så inte värt att kasta bort flera år.. 
  • Anonym (Ledsen tjej)
    Tecum skrev 2024-09-26 17:41:14 följande:

    Min gissning är att han inte attraheras av dig längre. Hur är relationen för övrigt, har den ändrats? Efter bara två år borde sexlivet fortfarande vara på topp. Du får avvakta och se om det är tillfälligt, men vänta inte för länge


     


    Nej, relationen i övrigt är väl som ?vanligt?. Nej, jag är i 20 årsåldern så kan inte vänta hur länge som helst att det ska vända :/

  • KimLinnefeldt

    Prestationsångest i sängen, lätt att fastna i såna tankar. Terapi kan hjälpa.
    Depression, skicka honom till vårdcentralen.

    Ställ ultimatum: Gör något radikalt åt det här, annars lämnar jag dig.

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (H) skrev 2024-09-26 17:41:21 följande:

    Är i samma situation. Har inga tips, men du är inte ensam iallafall. Jag har tagit upp det med honom 3 gånger nu. Varit tålmodig i ett 1,5 år. Vi hade nyss ett långt snack om det. Om ingenting förändras snart så kommer jag att lämna honom.


    Usch.. Du är stark som orkar stå ut så länge. Hoppas det vänder om du vill va med honom 
  • Anonym (Ledsen tjej)
    XDX skrev 2024-09-26 18:00:38 följande:

    Lårer som att han kan ha nytta av testonation.com. Massor av aspekter tas upp där. 

    Kan vara "death grip syndrome" - googla det! 

    Kan vara att han kollar mycket porr och onanerar väldigt ofta? Det i sin tur kan ha underliggande orsaker som är bra att reda i. 

    Har han bra kost och livsstil? (Äter näringsrik rejäl mat med mycket animaliskt, sover ordentligt, fysiskt aktiv, utomhus ofta, etc.)


    Det där ?death grip syndrom? kan det mycket väl va.. Ja, han kollar porr. Misstänker att han runkar en hel del. Han har svårt att komma också. Äter bra mat men ganska inaktiv förutom ett fysiskt tungt arbete. 
  • Anonym (Förslag)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2024-09-26 17:03:11 följande:
    Min kille vill inte ligga

    Hej! Har ett problem. Min kille sen 2 år tillbaka vill inte ha sex längre. Han säger att han är trött, vilket såklart kan göra att lusten minskar. Men han blir till och med slak när vi har sex. Så jag känner ju att han inte tänder på mig, men det säger han att han gör. Han blir också arg när jag tar upp detta. Han gör sig forfarande ?fräsch? liksom rakar sitt skägg, har parfym osv men vill inte ligga med mig.. Otrogen?? Jag vet inte, undrar mest om någon varit med om samma eller har tips? Vi bor ihop..


    Har bara läst som hastigast, men då tänker jag så här. Det är ett problem och förstår att du är ledsen.Har det pågått länge? Det kan handla om en fobi mot att ligga... Med tiden kan din kille få problem med trötta ben och fötter om han inte ens vill ligga när han ska sova. Fallrisken är stor också. Är han helt emot att "stå på knä" också undrar jag? Det skulle kunna underlätta framtida problem vid sömn i så fall. Det finns faktiskt stående sängar nu för tiden som är till för de med ståfobi, vertikala sängar, det kanske kunde vara något att titta på om han inte kommer över sin fobi eller vill gå i terapi. Lite tips bara.
  • Anonym (?)

    Hur är sexet när ni väl har det? Presterar han?

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (?) skrev 2024-09-26 19:29:18 följande:

    Hur är sexet när ni väl har det? Presterar han?


    Tidigare ja, det har han. Men har väl successivt blivit sämre till nu ingenting alls. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2024-09-26 19:48:53 följande:
    Tidigare ja, det har han. Men har väl successivt blivit sämre till nu ingenting alls. 
    Har du någonsin visat irritation över att han inte presterar? Kan hans självförtroende vara så knäckt att han inte kan längre? Eller har han något han inte vågar söka hjälp för?
  • New  Dawn

    Min reflektion är att inläggen känns fragmenterade och ihåliga på något sätt. Har svårt att få någon bra bild och blir lite skeptisk. 
    Han blir trött, han blir arg. Han blir slak... Jaja, men vad gör du? Hur har ni det för övrigt? Vad gör du när han blir slak? Varför blir han arg? Vad säger han då? 
    Tycker du ens om honom? 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (dfg)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2024-09-26 18:29:30 följande:
    Känns som det kan vara intresse/attraktion till någon annan.. nej, inte alls varit så aktiva.. Absolut haft sex mer frekvent, men inte så musten skulle tagit slut. Har pratat med honom 2 ggr, blev arg båda gångerna. Så får väl avvakta lite och blir det inte bättre får jag lämna. Jag är i 20-års åldern så inte värt att kasta bort flera år.. 
    Trött kan man faktiskt vara men då kanske mentalt trött pga depression eller oro. 
    Han kan också vara bisexuell och tänder kanske mer på det förbjudna.

    Köp han såna där Testosteron höjare. En mörblå ask och namnet börar på M. 
    Det gör susen men det tar ett par månader innan man märker nåt. Man vill ligga mer eller mindre hela tiden och ORKAR mer. Kan vara bra som en hjälpare när det går tungt.
Svar på tråden Min kille vill inte ligga