• Anonym (Man i mina bästa år)

    Bästa sättet att ha analsex på?

    Jag kommer förhoppningsvis att ha analsex i helgen för första gången. Jag är lite nervös. Vad ska man tänka på? 

    Tacksam för svar. (seriösa svar)

  • Svar på tråden Bästa sättet att ha analsex på?
  • Anonym (f)

    Har du några grundläggande kunskaper om hur länge man väntar innan nästa barriär etc i början? annars läs på

  • Anonym (M33)

    Kan rekommendera en buttplug eller liknande innan själva penetrationen. Det förbereder på ett skonsamt sätt så att det inte blir en så stor chock vid själva inträngandet. Sen förstås mycket glidmedel och ta det långsamt utan någon press eller stress.

  • Anonym (Hh)

    Är du givare eller mottagare är väl min första fråga?

  • Anonym (A)

    Ta laxerande som verkar i god tid så att det inte blir otrevliga överraskningar. 

    Och kom ihåg att analsex inte är 0 eller 100. Har du aldrig haft det tidigare så kanske det är lagom med smekningar och fingrar första gången.

  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2024-09-26 11:32:59 följande:

    Ta laxerande som verkar i god tid så att det inte blir otrevliga överraskningar. 

    Och kom ihåg att analsex inte är 0 eller 100. Har du aldrig haft det tidigare så kanske det är lagom med smekningar och fingrar första gången.


    Stryk det första om du är givare
  • Anonym (Anonym)

    Ta det långsamt och stressa inte. Mycket förspel och glidmedel. Du och din partner kan "hjälpas åt" att smeka med fingrar i rumpan, t.ex börja med ett finger och när det känns bra smeka med två fingrar så du har "vant" dig lite.
    Ett tips är också att massera klitoris under analsex. 
    Sen om något inte känns bra eller gör ont så avbryt direkt. 

  • Giftskåneman

    Mottagaren måste slappna av, men minst lika viktigt att givaren är avslappnad, dvs inte vara stenhård och trycka på. Mottagaren bestämmer takten vid införandet, glöm att du sett på film där mannen bara trycker in den.

  • Anonym (Lite erfaren)

    Är man och gillar anal stimulering, vet vad som funkar och inte. Det går att ha ganska intensiv analsex utan att det gör ont alls! Det kan dock göra FRUKTANSVÄRT ONT om man inte tar det försiktigt och har lite erfarenhet! Jag kan utan problem låta en kuk-dildo i storlek strax över en normalstor riktig kuk gå i botten i mej om jag gjort rätt i början. Det gäller dock att ta det varligt när man ska börja. Jag har en grov B-vibe plug som jag kan sätta in utan uppvärmning med fingrar eller mindre liksaker. Det gäller dock att ha glidmedel och bara trycka in toppen lite så den kommer mot den inre muskeln som man inte kan styra med vilja. I bland räcker det med 10-20 sekunder men i andra fall måste jag låta trycket vara i ett par minute. Man lär sig känna när man kan låta nåt tränga in utan smärta och känslan är skön kan jag meddela! Jag har plug inne i bland när jag och frun har sex men det brukar innebära att jag kommer väldigt snabbt. Jag skulle STARKT rekommendera att det som ska bli påsatt analt själv styr inträngandet vid början av samlaget! När man väl ?öppnat upp? är det lättare att föra in kuk eller leksaker och man behöver inte ?börja om? med uppmjukning etc. Har tagit frun analt några gånger och jag älskar det, hon är dock tyvärr inte lika sugen och jag tjatar inte om det. Jag har inga bi-känslor eller liknande men skulle helt klart kunna låta en man sätta på mej analt men det blir för komplicerat och riskabelt tent socialt?.. Funderar nu och då på att köpa en strapon till frun dock😊 

  • Lyckligalotta

    Du har ju fått många bra svar. Se till att vara riktigt försiktig bara och använd rikligt med glidmedel! 

Svar på tråden Bästa sättet att ha analsex på?